Bloggfunderingar

johey

Well-known member
Forum är forum och blogg är blogg. Känner jag för att jag vill diskutera kaffe går jag till riktigtkaffe.se.

Känner jag att jag vill läsa några trevliga reportage som kaffedrickare skrivit, utan att behöva ta del av så mycket av andras åsikter, väljer jag att läsa en blogg (om det finns).

Mycket bra initiativ om någon frågar mig. :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
tycker jag att det är hög tid för Kaffegalningen att starta en blogg också! KG, vad säger du?

Njaah, har aldrig skrivit blogg, eller läst bloggar så mycket för den delen. Har kikat på Temes blogg ett par gånger.

Tycker att en blogg känns så självcentrerad, JAG är inte så intressant i det stora hela, det är whatever forumet nu handlar om som är det centrala (jag skriver i flera forum). Och argumenterandet och skrivandet är askul. Jag antar att det inte har undgått någon att jag inte har något emot att plita ner text. :D

(Har kommit 8 kapitel in på min bok BTW, lite lagom färdigfilade. Nu ska jag skriva resten av storyn i ett sträck tänkte jag. Sedan sriva om, om, om, fila, förbättra, tills det blir bok-kvalitet av det skrivna.)
 

Bjarne

Well-known member
KG: får vi en PDF-sommar-special-utdrags-kapitel av din bok till sommaren 2008? Bara för att vi är vi lixom ;)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Haha, om någon kommer ihåg att fråga efter det så ska jag lova att hardcore-folket på riktigtkaffe ska få läsa det första kapitlet till sommaren 2008! :lol:
 

Bjarne

Well-known member
Ska försöka komma ihåg. Rättning... Bokar det i Outlook bums!

Hmm..undrar om det blir läsning som får en att sätta "kaffet i halsen" - rätt ställe att göra det på isåfall :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Haha, titeln får Ni se när Ni läser kapitlet. Vad har jag lovat nu egentigen? Måste man ju fila lite till på kapitel 1 innan Ni får såga det i småbitar. ;)

Det är ingen kaffebok (men det vore kul att skriva en sådan med), ingen deckare (får väl ta en sådan i framtiden) men väl en fantasybok. Kaffet kommer att ha en del i boken, men jag tror inte att det nämns i kapitel 1.

Cheffalo kommer dock att vara med, en av huvudpersonerna i boken heter Cheffalo (japp, druiden Cheffalo är en go gubbe). Liksom Harrar bergen och Mysore träsk. Haha!:cool:
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag är lite sugen att kunna posta inlägg från mobilen. Det funkar med blogspot. Hade varit smidigt att lägga upp bilder i farten när man är någonstans och fikar. Blogspot kanske är en lämplig sida att använda sig av? Vi får ta ett möte och fila vidare på lämpligt namn osv.
 

Wannabe

Well-known member
Faktiskt är vi i den skånska kaffemaffian ganska inaktiva i diskussionerna på detta forum. Det har i alla fall varit så de senaste månaderna. Tror inte det kommer påverka riktigtkaffe.se nämnvärt. Jag kommer fortsätta skapa ämnen, läsa inlägg och kommentera där jag anser det nödvändigt. Lovar! :coffee:

Ja, men dåså. Då borde det tvärtom kunna bli en uppsida för forumet om det kan bli fler som genom bloggen blir intresserade av kaffe.

Nu är jag (som ni säkert inte kunnat undgå) någon som har djup kunskap i hur bloggar och forum fungerar, men skulle man inte kunna göra detta integrerat på nåt sätt. Att forum och blogg är sammanknutna på nåt vis, eller finns på samma hemsida.:unsure:
 

Molarin

Well-known member
Kommer en funktion för det i nästa version av forumprogramvaran.

Integrera kan man göra redan i dag men det är ingen snygg lösning.
 

Fredrik

Well-known member
Mrjohan, Lars, Fredrik, Ola, Joakim och alla ni andra, är det inte dags för en gemensam blogg snart? Mycket foton, mycket resereportage, hemma hos reportage, fikafunderingar, maskinfunderingar, livsfunderingar, ja allt. Det är en grymt fin sammahållning i Malmö och jag tycker det är värt ett gemensamt projekt. kaffeforum.se ligger och väntar på att få brukas.

Nu har jag vaknat till liv igen. Jag är halvt i extas efter att njutit av mina första trevande espressos på Costas "Quebradón" - fruktpuré i kaffeform. Jag känner att jag har en del att att skriva av mig om - GS/3:an ger mig möjligtheter jag inte hade tidigare. Vi har alltid domänen badcoffee.com också ;-)
 

mrjohan

Well-known member
det blev inte så mkt bloggsnack igår..
vi borde ta och träffas på nytt för att spåna tillsammans. frågan är bara när, var och hur!?
jag är ganska flexibel dagtid, så en sammanstrålning över en kopp eller två funkar för det mesta.
 

alexanderruas

Well-known member
måste säga att jag tycker att detta är en dåligt idé!
bättre att ni skriver era tanka här på denna sajt.

fast ni kanske är ute efter att tjäna pengar på er kaffeblogg idé. då förstår jag.
en god blogg uppdateras i princip varje dag och ska kunna erbjuda annat än vad det finns här. tycker i det närmaste att det finns för många olika kaffebloggar. fler av de tyngre namnen borde samlas här istället och skriva sina funderinga och reportage.

a
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp