Bloggfunderingar

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Mrjohan, Lars, Fredrik, Ola, Joakim och alla ni andra, är det inte dags för en gemensam blogg snart? Mycket foton, mycket resereportage, hemma hos reportage, fikafunderingar, maskinfunderingar, livsfunderingar, ja allt. Det är en grymt fin sammahållning i Malmö och jag tycker det är värt ett gemensamt projekt. kaffeforum.se ligger och väntar på att få brukas.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Vad blir skillnaden mot det som finns nu på riktigtkaffe.se?

Det finns repotage om kafferundor, maskinfunderingar, foton finns, reserepotage finns...

Det är väl bara att skriva i kafferepet?
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Ingen dålig ideé Stenqvist, kafferepet i all ära men en ren blogg skulle dra mer folk tror jag då "repet" är för mycket chat i min mening.

Men, men, jag har haft brutalt fel förut också......:blush:
 

treefinger

Well-known member
Låter klokt att slå era påsar samman, eller så integrerar man en reportagedel i riktigtkaffe istället. Där reportagen publiceras på förstasidan på riktigtkaffe.

Finns ju inget av intresse på förstasidan i dagsläget som drar..?
 

treefinger

Well-known member
Jag tänkte mig väl något i stil med hur fotosidan har löst det.. fast då gärna med lite mer frekventa reportage.
 

treefinger

Well-known member
Jag har idéer för förstasidan men vill inte lägga ner massa jobb i onödan. Snart (hoppas vi) kommer vBulletin 3.7 och då ska här byggas! :D

Jag har full förståelse för att du inte vill lägga ner en massa onödigt jobb. Kul att det finns planer i alla fall.

Sen är det aldrig fel att ha två kaffestinna sidor att besöka

Nej, det är väl sant, men samtidigt börjar det bli otroligt många småbloggar här o där att hålla reda på. Varför inte samla dessa och göra en riktigt bra sida istället för alla dessa småsidor?
 

Yirgacheffe

Well-known member
Nej, det är väl sant, men samtidigt börjar det bli otroligt många småbloggar här o där att hålla reda på. Varför inte samla dessa och göra en riktigt bra sida istället för alla dessa småsidor?

Bloggar kan det väl aldrig bli för mycket av?;)
Men likaväl som en lite större sida till skulle vara kul, så vore det riktigt intressant med en coffeegeekvariant på svenska
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Med 2758 st inlägg i dagsläget, tycker jag att det är hög tid för Kaffegalningen att starta en blogg också! KG, vad säger du? Jag hade gärna tagit del av dina mer djupgående analyser av ditt kaffebryggande på kaffegalningen.blogspot.com.
 

Wannabe

Well-known member
Vad blir skillnaden mot det som finns nu på riktigtkaffe.se?

Det finns repotage om kafferundor, maskinfunderingar, foton finns, reserepotage finns...

Det är väl bara att skriva i kafferepet?

Det är säkert trevligt med en blogg, men jag får instämma i Kaffegalningens basstämma. Vad är skillnaden? Detta borde väl innebära att det här forumet tunnas ut:unsure:
 

mrjohan

Well-known member
Detta borde väl innebära att det här forumet tunnas ut:unsure:

Faktiskt är vi i den skånska kaffemaffian ganska inaktiva i diskussionerna på detta forum. Det har i alla fall varit så de senaste månaderna. Tror inte det kommer påverka riktigtkaffe.se nämnvärt. Jag kommer fortsätta skapa ämnen, läsa inlägg och kommentera där jag anser det nödvändigt. Lovar! :coffee:
 

Axel

Well-known member
Låter som en strålande idé! Bidrar gärna med allt vad Helsingborg kan erbjuda. Vilket är MYCKET!
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,718
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp