Vad har du för maskin?

Vad har du för espressomaskin?

  • Ascaso

    Röster: 9 2.6%
  • BFC

    Röster: 14 4.0%
  • Dalla Corte

    Röster: 4 1.2%
  • ECM

    Röster: 29 8.4%
  • Expobar (Coffee Queen)

    Röster: 5 1.4%
  • Gaggia

    Röster: 76 22.0%
  • Isomac

    Röster: 27 7.8%
  • La Nuova Era

    Röster: 1 0.3%
  • La Scala

    Röster: 2 0.6%
  • QuickMill

    Röster: 18 5.2%
  • Unico Splendor

    Röster: 2 0.6%
  • Rancilio

    Röster: 73 21.1%
  • Annan Halvautomat

    Röster: 53 15.3%
  • Annan Helautomat

    Röster: 11 3.2%
  • Ingen alls

    Röster: 22 6.4%

  • Totala väljare
    346

Spider

Well-known member
Uppgraderat från en Gaggia Baby Twin till Unico Splendor, lite som att gå från div 1 till Elitserien, mycket nöjd.
 

frX

Well-known member
Vad intressant det vore att göra den här omröstningen nu. Och jämföra hur många som uppgraderat sin maskinpark (den-ständiga-forum-symptomen) :)
 

BT

Member
Francis! Francis! X1

Så jäääla snygg! Fast kanske lite gammal och trött... Men jag kämpar på!
 

Marv

Well-known member
Vad intressant det vore att göra den här omröstningen nu. Och jämföra hur många som uppgraderat sin maskinpark (den-ständiga-forum-symptomen) :)


eller starta en ny undersökning: Har du uppgraderat din espressomaskin det senate året eller något sådant...
 

Init13

Well-known member
Uppgraderat från Ascaso Dream till en annan dröm, QuickMill Vetrano med rotationspump ;)
Supernöjd än så länge.
 

Bjarne

Well-known member
Uppgraderat från Ascaso Dream till en annan dröm, QuickMill Vetrano med rotationspump ;)
Supernöjd än så länge.

Grattis! Jag är själv inne på år 2 med min Vetrano. Hur nöjd som helst.
Har dock sanslöst med kalk i vattnet här på Värmdö så maskinen har fått sig en ordentlig renovering förra året. Måste få till ett vattenfilter modell restaurang innan jag kopplar den mot fasta vattenledningen.

Vårda den så har du en vän/maskin för livet :)
 

jazz

Active member
En Bezzera bz07 som jag tycker jobbar mycket bra !!!! Snart ett år gammal !:coffee:
 

Bilagor

  • bezzera 004.jpg
    bezzera 004.jpg
    78.8 KB · Visningar: 74

Stelah

Member
Jag har precis investerat i en ascaso dream och är helt grön i espressovärlden. Jag har lyckats fått till några riktigt fina koppar, men mycket kunskap finns att hämta in.
 

Tan76

Active member
Gick från BFC (´04) till GS3 (´14). Den senare är förståss bättre på typ alla sätt MEN ffa är den ansliuten till vattennätet - så NICE. Jag dricke inte med mjölk men skummeingen är fantastik! Det handlar inte om skum utan grader av bra.
Mazzer min kvanen (´03) fick sig i sambande med bytet en duvning - Jolly skivor - också det sweet.

Försvarbart med tanke på priset, nej. Men goda enklar blir det :lol:
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,629
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp