Vad har du för maskin?

Vad har du för espressomaskin?

  • Ascaso

    Röster: 9 2.6%
  • BFC

    Röster: 14 4.0%
  • Dalla Corte

    Röster: 4 1.2%
  • ECM

    Röster: 29 8.4%
  • Expobar (Coffee Queen)

    Röster: 5 1.4%
  • Gaggia

    Röster: 76 22.0%
  • Isomac

    Röster: 27 7.8%
  • La Nuova Era

    Röster: 1 0.3%
  • La Scala

    Röster: 2 0.6%
  • QuickMill

    Röster: 18 5.2%
  • Unico Splendor

    Röster: 2 0.6%
  • Rancilio

    Röster: 73 21.1%
  • Annan Halvautomat

    Röster: 53 15.3%
  • Annan Helautomat

    Röster: 11 3.2%
  • Ingen alls

    Röster: 22 6.4%

  • Totala väljare
    346

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Expobar Brewt.

Om någon har en "Coffee Queen" så ska de rösta på Expobar, eftersom det är Expobars apparater med ett annat klistermärke på.
 

Large

Well-known member
Rancilio Silvia.
Borde väl finnas med i omröstningsalternativen ? Betydligt fler som har denna maskin än det finns La Scala- och La Nuova Era-ägare iaf.
 

AA

Skottjägare
GS/3 då?

Alla maskiner kan ju inte få plats på listan men du har ju utelämnat hemmamaskinernas okrönte kung!

Här går man och köper det värsta man kunde hitta och så får man inte ens rösta på den. Nu är man inte bara förtryckt av tanten utan av dom enda vännerna man har oxå....

;)

/AA
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Alla maskiner kan ju inte få plats på listan men du har ju utelämnat hemmamaskinernas okrönte kung!

Hmmm, vad kan det vara för maskin då? ;)
Funderar, funderar... neeeej jaaaag kan inte komma på någonting.... kan det vara nån modell som är så billig att den inte fick vara med i omröstningen eftersom den klassas som en Biltema-maskin kanske? ;) :D:lol:
 
S

Slane

Guest
Sedan jag uppgraderade till BFC Junior Plus Levetta så står min Gaggia Classic och Minimoka på jobbet till allas förtjusning. Snart är det slut med det, får se vad som händer med den då!
 

Faktor

Well-known member
Själv har man en gaggia baby twin med MDF-kvarn. Nöjd än så länge, fast det blir mycket spill med kvarnen dessvärre...
 

HeMo

Well-known member
Jag har ju en Giotto som förstamaskin, men jag tycker ändå att La Pavoni borde finnas med som ett alternativ (eller åtminstone "Annan manuell/leva"). Det är ju flera på forumet som kör manuellt.
 

Bjarne

Well-known member
Nöjd Vetrano-ägare (Quick Mill)

Känns som att det måste bli en FB80 om jag någonsin ska uppgradera ;)

Införskaffat Silvia (Rancilio) till jobbet.
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Hmmm, med tanke på alla uppgraderingar och pryltokiga människor det finns här på forumet borde det komma en omröstning snart på "Hur många maskiner har du?"...:D
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Har en Gaggia Syncrony Compact sedan fem år tillbaka. Är det förresten bara jag som har en sådan här på forumet? Bra maskin för den late är det iaf! Jag vill dock ha mer nu... En Silvia kanske? :cool:

//Stefan
 

cango

Well-known member
Nu är man inte bara förtryckt av tanten utan av dom enda vännerna man har oxå....

;)

/AA

Ekvationen: förtryckt av tanten + GS3= ...??? dvs denna ekvation går liksom inte ihop.

Ekvationen: förtryckt av tanten - gs3= , ja den går ihop.

;-)

(Och vad ska man med förtryckartant till när man har en gs3:a? ;-) )
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Rockar hardcoreshots med Rancilio Silvia. Inget torrsim därinne. Du måste göra dig värdig henne, annars spottar hon dig på tröjan och fläckar ditt kaffe.:lol:
 

Forumstatistik

Trådar
14,631
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp