Ny modell, dubbla kokare, PID, dräggel, dräggel....

mag

Well-known member
Prismässigt är den ju konkurrenskraftig gentemot en HX, men fortfarande en bit kvar till den ultimata maskinen... rotationspump, isolerade rör, lite mer ångkapacitet, saturerat grupphuvud.... nåväl, den som väntar. Nån som vet nåt om Dalla Cortes nya modell(er)?
 

Anders

Well-known member
[...] saturerat grupphuvud.... nåväl, den som väntar.

Vad är det och vad är det bra för?

Har klämt och känt en del på nya VBMn nu hos Monteriva, men har inte riktigt bestämt mig för om jag ska slå till eller inte.

För min del tycker jag Della Corten är för ful, Vivaldin är lite knepig och jag vill ha 58mm så den här är i mina ögon fortfarande det som gäller. Vibepump duger gott åt mig.
 

Sand

Well-known member
Var ligger Monteriva så man kan åka och klämma lite. Är ju i uppgarderingstagen och denna maskin är helt klart intressant men måste väl beskådas live
 

Anders

Well-known member
Dom ligger på söder, finns mer info på deras hemsida
http://www.monteriva.se

fyi som ligger dom till vänster i ett större vitt industri/affärslokalsområde. Det finns tyvärr inga skyltar utanför men vägen tar slut med en vändplan precis efter där dom har butiken så det är ändå svårt att missa om du bara hittar rätt avfart.
 

zix

Well-known member
"saturerat grupphuvud" hittar du på la marzoccos maskiner. GS i GS3 står för "gruppo saturato". Kolla på ten ´+3333322222222222222222222222ommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm3msdxxxsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss23
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Nån som vet nåt om Dalla Cortes nya modell(er)?

Det undrar jag med... Och den som vet bäst bör väl vara Dalla Corte?
Man kan ju inte få annat än ett nej, så jag tjongade in ett email till dem, och fick svar efter bara en timme:

Dear Kent,
thank you very much for your request!
We appreciate your interest in our products!

We are sory but as long as we have not finished a project, we will not communicate anything about it.
But here is a hint: Visit us in Copenhagen!

Would be a great pleasure to see you there!

Best regards,

Dalla Corte Marketing
Ah, well... Någon som har närmare till Köpenhamn, och som kan agera RK-agent? På plats kanske man kan få lite "insidertips" eller så från dem?
 

svartvest

Well-known member
Min gissning är att de släpper nya modell/er i samband med WBC i Köpenhamn i juni.

Dock bara en gissning...hoppas på bilder "soon" som det står på DC hemsida.
 

Yirgacheffe

Well-known member
Om man skall gissa vidare, så tror jag att DC's estetik på nya maskiner inte kommer tilltala de som inte gillar dagens. Verkar vara ett företag som tycker att form föds ur funktion & är det funktionellt så är det också estetiskt.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Verkar vara ett företag som tycker att form föds ur funktion & är det funktionellt så är det också estetiskt.

Det vore förbaskat synd om de var så korkade, det hoppas jag att de inte är. Givetvis ska funktion inte bli lidande av form, men att förutsätta att funktion på något sätt automatiskt "ger bra form" är så oigenomtänkt att det nästan inte finns.

Jag är övertygad om att de skulle ha sånt rätt många ex. mer av Dalla Corte Mini om den hade varit snyggare. Det är ganska ofta man läser att folk inte gillar utseendet, och utseendet är en väldigt viktig ingrediens i receptet till en lyckad försäljning.
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,717
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp