Så, då, vem är jag?

Stefan Böna

Mr Microtext
När jag var liten svor jag att aldrig drick kaffe... Fy bybblan vad hemskt det smakade!

När jag var mycket mindre liten drack jag gärna kaffe. Så länge det innehöll minst fyra sockerbitar (även i en liten kopp)...:blush:

Sedan fick jag för mig att det var godare med en cappis eller en latte. På den tiden bodde jag i Stockholm och hela svängen med italienskt kaffe drog igång. Hemma - jag kommer från Sandviken i Gästrikland - drack man bryggkaffe med en massa socker på "Marran" och då kände jag mig en smula exklusiv... Idéer...

Efter ett antal år till under bron, träffade jag, hon jag sedemera äktade, varpå lägenheten i storstan såldes för flytt söröver (nåja, Örebro). Och eftersom det vid detta tillfälle lösgjordes lite extra kapital inanförskaffades ett stycke hemmabioprojektor med tillhörande duk och ny DVD, samt en Gaggia Syncrony Compact! :)

Vid det här laget var tanken klart utstakad. Nu skulle det bli lattar och cappucinosar en masse! Dessvärre tar det ju en liten stund att hetta upp för ångan och eftersom jag inte orkade vänta började jag dricka espresso istället. Av ren lathet alltså... Fast fortfarande med en massa socker.

På senare tid har jag dock strukit sockret från allt kaffe; jag vet ju inte alltid hur kaffet smakar, men jag är tämligen säker på hur socker smakar. Dessutom har jag skaffat en enkel manuell maskin till jobbet (snacka om att min lilla avdelning har godare kaffe än automatsörplarna :cool: ). Att mitt kaffeintresse har stegrats en del, skulle det väl inte vara att ljuga att påstå?

Så, mina närmaste drömmar på kaffefronten är att byta Gaggian mot en manuell maskin och en kvarn (typ denna eftersom design är ett annat livselixir för mig). Dessutom har jag en dröm på sparlåga: gå en baristakurs. :coffee:

//Stefan
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp