**ECM Giotto Premium + Anfim best**

Wilderwein

Well-known member
NYTT PRIS!!!!

Nu säljer jag kvarn och maskin som jag köpte nytt år 2005. Sparsamt användt och pedantiskt skött. Riktigt bra grejer! Bild kan skickas om så önskas. Allt i krom.

Nypris 19200 kr

Säljes för 12800 kr

Hämtpris 11800 kr

SISTA PRISET!! annars behåller jag den själv. Priset är 11800 kr och då skall den hämtas hos mig, skickas alltså inte!

Bild finns på blocket länk längre ned på sidan.
Finns i Uppsala!

Maila mig för mer information eller om du är intresserad på kareem@shawwaf.se

Mvh:
Kareem
 

Wilderwein

Well-known member
Konstigt att ingen är intresserad det är väldigt mycket espressomaskin för pengarna. Monteriva har nu fått tillbaka Giotton och den kostar 15000
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
14000 skulle jag inte betala för något som är två år gammalt och kostar 19000 nytt, så där hade det varit konstigt om du hade fått den såld.

Och nu så är den lite billigare, priset är inte helt fel, men det känns inte som ett kap direkt (tycker jag i alla fall).

Nypris 19.000:-

13.000:- = inte helt fel om den är i bra skick.
11.000:- = Bra prisläge, bör gå åt.
9.000:- = Ett kap, kommer definitivt att gå åt.

Med tanke på att den är ett par år, garantin är borta, och att det är en hel del pengar, så blir det inte så lättsålt. Det är inte så många som upptäcker sitt kaffeintresse och köper grejer för 13.000:- till 15.000:- det första de gör. Och de som börjar i mindre skala uppgraderar kanske senare, och då har de redn en kvarn, så paketet med kvarn OCH apparat blir då ett hinder.

Tror att det skulle vara mer lättsålt som separata apparater. En maskin till den som vill uppgradera sin maskin, och en kvarn till den som vill uppgradera sin kvarn.

Tror jag i alla fall. :coffee:

PS. Bilder är alltid bra i annonser, ta ett par bra bilder och lägg in i det första inlägget. Drar upp intresset mycket.
 

Yirgacheffe

Well-known member
Ja dessvärre är det nog så att andrahandsvärdet inte är så kul för den som vill sälja. Halva nypriset är nog det man får räkna med. Kaffegalningen har nog rätt i såväl bildfrågan som i att separera de två objekten.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Mmm, tycker gott att någon från alla de trådar där man frågar om tips angående vilken manskin de ska köpa kunde kika i den här tråden.

Alltså, ett paket med en ny Silvia och en Rocky kvarn eller lägg på ett par tusingar och få det här begagnade paketet?

Jag hade nog lutat åt att köpa det här beg. paketet. Mer prisvärt än att köpa en Silvia + Rocky, IMO. ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp