Delicerano Sundsvall

Calobra

Alnö Kaffehus
Intog Delicerano med två stojiga barn och en helgcool fru i Lördags.
Som vanligt kom de spännande sockerpapperstuberna på borden i focus innan vi lyckades samla oss och beställa.

Barnen delade på ett högglas med latteartdekorerad cioccolat. Var själv mest sugen på en macka men blev nerröstad till förmån för kakor. Vit chokladkaka och brun chokladkaka med grädde att dela på på bordet. Mycket gott.

En stund rejält sura miner :angry:av stora grabben för att det inte blev valnötstårtan. Att vi köpt den två ggr på raken tidigare höll inte som argument. Till slut kunde vi dock enas om att chokladkakorna också var ätbara:). (Fast valnötskakan är nog godast)

Min machiato var dekorerad med en fyrklöver och fruns latte med en rosetta. God smak som vanligt. Min hade dock kallnat på grund av logistiken med barnen. Mitt eget fel.

Kul att stället verkar gå bra. Sundsvall behöver ett vattenhål. Jag klarar inte av att göra allt bra kaffe själv i den här stan:lol::lol:
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Jodå, det kan du. Du behöver bara en större espressomaskin, en större kvarn, en redig kafferostare, ett lager bönor, lokaler osv osv:lol::lol:

En baggis!
 

Calobra

Alnö Kaffehus
och framför allt någon som har lust att sköta mitt vanliga arbete på sin oavlönade fritid....

Bönlagret är väl förresten i en bil på väg till mig strax?
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Dags för en kaffeträff i Sundsvall. :) Gode Johan på Delicerano tillhandahåller lokal och tregrupps Marzocco.
Är vi enade om datumet 19 Feb 18.00?

Hej!
Då jag ändå var i stan (S-vall) i eftermiddags och träffade Johan så föreslog jag att vi kör ett jam. Vad sägs om ti 19/2 kl 18.00+? Man får ta med sig intresserade och närmast sörjande alltså. Han stänger 18 men vi kör efter stängningsdags.

Jag kontaktar Johan ifall det blir "GO!". Hör av er om hur ni kan. Jag tänkte ta med en press, Aeropress samt lite nyrostade bönor av olika valörer... Johan håller med en Marzocco...

Vad sägs? /Lassekongo
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Ah, du var först Calobra! Hinner bara svara på ditt PM och så ser jag att du redan är och frontar om detta i forumet. Bra jobbat!

Så kaffenördvänner! Haka på! Jag tror det blir en kanonkväll, dock kan ni antagligen inte få se någon kafferostning in action då vår värd inte har någon bra köksfläkt att tillgå. Men annars så lär det nog rulla på.

/Kongo
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Är vi enig om tiden?
Jag ska in till stan på eftermiddagen och tänkte göra en liten flyer till Johan att sätta upp vid disken.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
jag snackade med Johan. Träffades först vid Baristauttagningarna på Charm. Han fick ett par flyers av mig att sätta upp. Jag hade åklart skrivit lie fel men han skulle rdigera och förstora. Försökte ragga lite folk på Barista cup men gav snart upp. Ingen verkade komma från stan. Den ena från Ludvika, den andre från övi etc.
GLindkvist - kul att du kommer. Vi kan väl försöka göra ett ryck och få med lite kompisar...
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Till de jag pratat med sa jag att jag inte trodde att Johan ville ha extrabetalt för att köra detta, men att jag samtidigt inte var säker. Dock gissade jag att kaffet skulle kosta att dricka som vanligt ungefär.
 

Molarin

Well-known member
tänk att detta forum kan få en att längta till sundsvall. Så långt norrut har jag faktiskt aldrig varit.
 

Boris

Well-known member
Hejsan!

Jag försöker ordna så att jag kan vara med. :) Eventuellt kommer jag inte att hinna till 18:00, men det är väl inte hela världen...

Lassekongo, du har ett PM...
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Hej pöjkar å stårscher,
ser fram mot i kväll. Kan bli hur kul som helst. Typ grad 5 i officiella graderingssystemet. Bara å lägga sig ned och dö av välbehag.
Spännande att se hur många vi blir. Johans annonsering kan ju ge 1 eller 15 personer.
Kul att du Boris kör upp.
Borde man ta med sig något kaffe? Lassekongo tar ju med sig lite hemrostat och Johan har ju lite av sin Haugard Signatur plus den nya Sidamon han kör med.
:coffee::coffee:
 

larjo11

Well-known member
Ibland är det bra att titta hemsidan för kaféet man tänkt besöka när man är på genomresa. Semesterstängt 7/7-2/8. Var där den 15/7 :(
Hade inte kollat var Barista låg så det blev en "espresso" hos handlarn i Viksjö istället. Var som filterkaffe :mad:
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp