Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 55

Ämne: Pastamaskin

Pastamaskin

Behöver ljus och lykta i denna värld.
    Gör med jämna mellanrum pasta hemma med barnen. Står och kavlar och skär. Pust och flämt och aldrig nog tunnt kavlat.
    Vill nu ha en pastamaskin till hjälp.
    Vad finnes?
    Clas ohlson 500 spänn - rappel eller fungerande?
    Ikea sa någon.
    På italienska nätshopparna på "Shopping och konsument" verkar de kosta 3-4000 och ser ut som en matberedare. Motordrivna?

Har inget mot att veva - ser det nog som en fördel tror jag. Vill inte ha ngt rappel. Vad ska jag köpa? Har någon lite erfarenhet? Maskin till salu?
    Jag driver Alnö Kaffehus. Vi säljer vårt rostade Norrlandskaffe och har alltid bra pris på råkaffe via RostaKaffe.se .

Jag har Clas maskin och den har jag haft i cirkus 10 år. Den har använts ganska flitigt och den funkar kanon!

Jag har ingen erfarenhet av någon annan maskin men denna kan jag rekommendera.

Lycka till!

/AA

Citat Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
    Jag har Clas maskin och den har jag haft i cirkus 10 år. Den har använts ganska flitigt och den funkar kanon!

Jag har ingen erfarenhet av någon annan maskin men denna kan jag rekommendera.

Lycka till!

/AA
    Tack för infon...
    Den ser ju onekligen ut som alla andra basmaskiner så vad kan väl skilja? Vilka konster kan du göra med maskinen? Spagetti, lasagneplattor och tagliatelle?
    Jag driver Alnö Kaffehus. Vi säljer vårt rostade Norrlandskaffe och har alltid bra pris på råkaffe via RostaKaffe.se .

Och jag har en Ikea inget strul där heller, den börjar nog också vara runt 10år. Men jag vet inte om de fortfarande finns i butik.
    Jag tror inte att det är så stor skillnad mellan maskinerna som man vevar.

Lycka till

Nisse

ps. men gott blir det

Tjaaa,
    det får kanske bli en Clas O.
    Den verkar heta Marcato Atlas 150.
    Undrar varför inte CO kör med samma reklambild som Marcato själv?

http://www.marcato.net/mod-ContentEx...-ceid-14.phtml

Har aldrig gjort eller smakat egengjord pasta... är inte det rätt mycket jobb med det?

Gör man det för att det är en kul grej eller för att det är en enorm skillnad på smak mot färdigköpt?
    Dyrt kaffe är ett billigt nöje.

den stora fördelen enligt mig är förutom att man kan peta ihop sitt eget recept efter tycke och smak är att man kan få den FÄRSK, riktigt FÄRSK. stor skillnad imho.
    "Ride hard, shoot straight and speak the truth...."
    Faema E98 Compact A/1, Micro Cimbali, Compak K6

Citat Ursprungligen postat av Calobra Visa inlägg
    Tack för infon...
    Den ser ju onekligen ut som alla andra basmaskiner så vad kan väl skilja? Vilka konster kan du göra med maskinen? Spagetti, lasagneplattor och tagliatelle?
    Jag har bara gjort plattor till lasagne, småplattor för fyllning och tagliatelle. Om jag minns rätt så följde det med någon tillsats till men jag minns inte riktigt vad den gjorde. Jag har aldrig saknat den i alla fall.

Min är handvevad. Den på bilden har motor eller?

KG:
    Smakskillnaden är enorm. Det är grymt enkelt att göra degen. In med den i kylen 1-2 timmar innan den skall manglas så har den svettats lite och blivit fastare och mindre kladdig.

/AA

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •