Tillbehör till espresso

Jojjo

Active member
Hej, ska snart till hufvudstaden och tänkte kolla in nån affär med espressoprylar. Vad säger 08-orna på forumet, vart ska jag gå?/
Hallänning
Jag vill browsa bland folk som vet vad de snackar om...:coffee:
 

Yirgacheffe

Well-known member
Kaffemaskinen är en självklarhet, sen har du Lagamati vid odenplan som brukar vara trevliga. De har dessutom en massa andra frestande köksbestyr. Om du är vidd Odenplan kan du dessutom svänga förbi Coco Vaja och få en riktigt go.
 

Bjarne

Well-known member
Håller helt med Yirgacheffe's inlägg om ställen. Dock med reservation för Lagamati som gav mer service när jag skulle till att investera i maskin, men inte brydde sig lika mycket när jag letade bland tillbehören. Jag vill ha lika god service oavsett prislapp.

Coco Vaja är mitt personliga vattenhål, så där är jag väldigt partisk, men jag har aldrig varit besviken efter ett besök.
 

Wannabe

Well-known member
Om du är här på en vardag kanske du kan ta en sväng ut till Tullinge och besöka Johan & Nyström, rosteriet. Tror att de är ganska vänligt inställda till besök.
 

Jojjo

Active member
Tack för fina tips... Håller fortfarande på och filar på skumningen för er som stöttat mig tidigare, gör vissa framsteg och sen lite bakslag precis som det ska va.
 

Chrillie

Member
Kan skriva under på att Lagamati inte alltid är roliga att ha att göra med. Min flickvän köpte en moccabryggare mot löfte om öppet köp som present åt mig. När jag sen ville ha en annan modell som dom inte har så fick vi nej när vi ville lämna tillbaka den trots obruten förpackning. Tillgodkvitto kunde vi få men inte återköp. Är det inte lag på öppet köp?
 

Bjarne

Well-known member
Tror inte att det är lag på öppet köp, men får man det löftet så ska det hållas. Kanske bör trycka på att de skriver det på kvittot innan man lämnar affären.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Ja, det är väl kaffemaskinen som gäller. Annars kanske lite andra kafferelaterade butiker som Sibyllans Kaffe & Tehandel http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=857309

Angående öppet köp så finns det ingen lag som reglerar det. Öppet köp är alltid något som avtalas mellan kund och säljare. Men dåligt att de inte höll sitt ord, även om säljaren på försäljningsdagen kanske inte riktigt hade koll.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp