Uganda Arabica Bugisu AA - råa bönor säljes

Fick storhetsvansinne och beställde mer än vad min ekonomi klarar!:D

Säljer en "hessiansäck" á 5 kilo

Prisidé 250kr vid snabb!! affär;)

Bönorna finns i sthlm
 

johey

Well-known member
Har du rostat och provsmakat? Jag är sugen. I alla fall om den är trevlig. :) Var i Stockholm finns dessa?

Du råkar inte ha beställt lite robusta som man kan köpa av dig samtidigt? :)
 
Har provat.. redigt gött
Har massa fråån papaya jag kommer använda loss.. mycket smak i båda.. tipsTips:p

Bor i gröndal... typ Liljeholmen.. vore fint o "bli" av med dom e fattig:D
 

johey

Well-known member
Oki, jag tar dem! :D

Jag åker igenom Gröndal med tvärbanan på väg hem från jobbet (mot Alvik). Skulle kunna komma förbi imorrn eller senare i veckan om du har tid och lust.


Johan
 

johey

Well-known member
Sådär, då är jag hemkommen efter ett kort men trevligt möte med Chiaroscuro. Och med drygt fem kilo råkaffe i ryggsäcken. Tack så mycket! Funderar på att gå ner i källarn och hämta upp popcornmaskinen redan ikväll. :coffee:
 
VAD annars finns det o göra en mörk kväll som denna?
Rostade lite Papayas precis.. mmmm:p
Nackdelen = jävlar va dimmigt det blev.. mina fönster räcker inte till
Fördelar = DOFTEN:D lär fastna i väggarna, hoppas nästa som bor här älskar kaffe:D
 

johey

Well-known member
Hehe. :D Jag har inte kommit ner i källarn än. Får nog sikta på att prova först till helgen. Blir en spännande utmaning för spisfläkten, men den ska minsann få visa vad den går för.
 

johey

Well-known member
Har precis börjat använda dessa bönor jag köpte för två år sen. :) Eller ja, jag körde en del i popcornmaskinen, men blev inte imponerad, så de har blivit liggandes. Nu i förrgår provade jag att dra en plåt i ugnen på lite svalare temperatur (200 grader enligt ugnsvredet, men jag tror det är lite felkalibrerat, så troligen lite varmare). Mörkrostade på 25 minuter.

Tänkte att det nog blir trist med denna som singel för espresso, men ack så fel. Bland det bättre jag har fått i mig faktiskt. Har aldrig fått så fin crema av arabicabönor förr. Mörk och fin, om ändå något flyktig. Kan ju vara jag som inte är så bra på att dra i spaken än, men det blir hur som helst riktigt fint.

Ska nog rosta mig en plåt till nu, för nu är det inte så mycket kvar.
:coffee:
 
Topp