Malmö Koppi

snaggvovve

Well-known member
Jag och min sambo var på Koppi för första gången idag.
Riktigt fin cappu (och morotskakan var inte heller att leka med).

Rent och snyggt. Supertrevlig betjäning.
Köpte med mig bönor hem, ska testas ikväll.

Får ni möjlighet så gör ett besök, ni kommer inte att ångra er...
 

Joakim C

Well-known member
Hoppas det snart kommer en åf av deras kaffe i Malmö, jag har fått blodad tand men det är lite väl långt till Hbg.
 

Fredrik

Well-known member
Äntligen har jag tagit mig till Helsingborg och besökt Koppi. Hade ett möte i Landskrona och tog en liten omväg. Väl på Koppi blev jag väl bemött av Charles och Ann. Charles drar mycket korta shot. Extremt korta kanske är rätta ordet. En liten klunk välsmakande kaffe med tydlig citrus (?) karaktär. C:a 22 g kaffe och 1,5 cl - det blir lite som 25-årig balsamvinäger - tjockt, sött och syrligt. Mums :)
 

mag

Well-known member
Oh... tajta shots.. det är min melodi det. Charles borde öppna en filial här i Uppsala eller i Sthlm. Det vore något det.

Har du varit på Cocovaja? Tycker Ilias är rätt bra på att dra korta skott. Är iofs inte en frekvent gäst där så jag kan inte uttala mig om han är konsistent kortskytt (knasigt ord? :))
 

treefinger

Well-known member
Har du varit på Cocovaja? Tycker Ilias är rätt bra på att dra korta skott. Är iofs inte en frekvent gäst där så jag kan inte uttala mig om han är konsistent kortskytt (knasigt ord? :))

Har varit stängt några gånger när jag varit i farten, men Coco Vaja är definitivt med på min lista över ställen att besöka.
 

Lars

Well-known member
Det får bli ett Koppi besök på lördag! En americano eller två och en av de supergoda mackorna, samt lite Night Driver att ta med hem. Snålvattnet börjar redan rinna till...
 

Axel

Well-known member
! Kom vid 14 - 15 snåret desvärre! Hämtade 12kg kaffe :) Säg till nästa gång så kan vi labba lite om du är sugen!
 

Axel

Well-known member
Körde lite otampade AguaLimpa50%/50% Yirga idag med Charles. Mycket mycket Crisp!
 

Lars

Well-known member
Jag säger till innan jag kommer nästa gång Axel. Jag kör rätt mycket otampat, i vissa fall föredrar jag otampat, särskilt om man har ett nyrostat kaffe.
 

Axel

Well-known member
Tycker Remheden sammanfatter det väldigt bra;
"En hög, dock behaglig balanserad syra! Tex en knastertorr Riesling uppfattar jag som crisp. Samma som kaffe med en spetsig distinkt syra av citruskaraktär med knäckig rostkaraktär. Ha det!"

Tycker att en knastertorr riesling är precis rätt definition!I detta fallet, mycket krusbär!
 

inline

Well-known member
Jag var där i lördags förmiddag och jag måste säga att det var den bästa espresson jag druckit på länge. Trevlig personal också! Jag köpte med mig nyrostade Daterra Sweet collection hem också :)
 

Ernst

Well-known member
För två år sen var jag i Helsingborg på "Guldbankett" i Rådhuset. Där serverades slak pastasallad med lättöl (för vi var ju ändå idrottsmän, yeah right) samt blaskigt fleraliterskaffe. Då undrade jag om Helsingborgare saknade smaklökar.

I lördags var jag ändå på någon form av kaffeutflykt i denna stad. Och jag blev glatt överraskad! Jag åt frukost på Kräm Café. En välkomponerad macka med lufttorkad skinka och gräddost och en cappuccino på nån brasiliansk böna som jag inte kommer ihåg namnet på. Den trevliga baristan (Arvid?) berättade att den var rostad bara ett stenkast därifrån. Innan jag gick provade jag samma böna utan mjölk och det var en helt annan men ännu trevligare upplevelse. Jag fick en vägbeskrivning på skånska och gav mig av till Koppi.

När jag tjugo minuter senare kom fram möttes jag en luftig, fräsch något steril inredning och trevlig personal. Jag sa att jag ville prova något roligt kaffe och fick snart en shot av deras Nightdriver (där den där brasilianska bönan ingick). Jag skulle kunna skriva en massa poetiskt om frukt, syrlighet och kvinnohud - men jag säger bara att den var görgo'. Efter att jag och dottern ätit frukost2/lunch kom baristan (Charles?) ut med en kopp bryggkaffe. Det var samma blandning fast kört i Moccamastern. Klart godaste bryggkaffet jag druckit! Kanske kommer jag packa upp den gamla bryggaren.

Jag köpte med mig en påse Nightdriver. Och jag kommer nog stanna till där nästa helg igen. För Helsingborgare har faktiskt smaklökar!
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp