Malmö Koppi

Almapeso

Well-known member
Tips på hur red clay ska extraheras? De få skotten jag har kört har blivit mest syrliga...

Red Clay är i sig oerhört syrlig, så det kommer du inte undkomma.
Den ska dras väldigt kort och överdoserat. Det var tipset jag fick med mig när jag var där och testade bönan. Resultat, en väldigt fruktig espresso.
Och den är ypperlig som press.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Red Clay är i sig oerhört syrlig, så det kommer du inte undkomma.
Den ska dras väldigt kort och överdoserat. Det var tipset jag fick med mig när jag var där och testade bönan. Resultat, en väldigt fruktig espresso.
Och den är ypperlig som press.

Det var så jag fick till ben bäst, kort och överdoserad. Då kom sötman fram.

Så den fungerar fint i press. Kul! Kanske blir att testa i bryggaren imorgon.
 

Roby Caffé

Well-known member
Provade ikväll att köra den i min evasolo, helt underbar med sin syrlighet ibörjan och nötiga eftersmak!!! Måste köpa mer imorgon!
 

snaggvovve

Well-known member
Jag var inne och köpte en påse Navarro Estate i fredags.
Fin len smak med toner av sirap och frukt.
Man blir inte besviken på Koppis kaffe!
 

Axel

Well-known member
Operation Cherry Red är riktigt vass och måste testas!
Smultron och jordgubbssylt med stora florala toner precis som Arichan, fast till ett rimligare pris!
 

treefinger

Well-known member
Jag åker upp till Stockholm på fredag och hade kanske kunnat köpa med mig lite om du/ni är sugna? Då blir det dessutom tokfärskt :)

Det låter som en förträfflig idé!

treefinger: Baristashopen tar hem kaffe från Koppi ibland. Eftersom det rostas efter din beställning är det tokfärskt.

http://www.baristashopen.se/

Tackar för tipset, ska lägga upp sidan som bokmärke å handla därifrån lite framöver.
 

treefinger

Well-known member
Förresten, vad rekommenderar ni från Koppi? Red Clay låter fin, dessutom är jag nyfiken på balmaadi. Tror jag nöjer mig med två påsar.
 

Axel

Well-known member
Förresten, vad rekommenderar ni från Koppi? Red Clay låter fin, dessutom är jag nyfiken på balmaadi. Tror jag nöjer mig med två påsar.

Balmaadin är trevlig för att vara från indien. Red Cley är en superb Blandning. Operation Cherry Red är oerhört lik Arichan och Don Mayo Honneyn är syrligt söt som jag tror du skulle gilla!
 

Axel

Well-known member
Köpte precis La Pearla COE och Charles helt nya Rwanda kom imorse och rostades bara för någon timme sedan! Den sägs vara galen.
 

Axel

Well-known member
Charles och Anne är bortresta om jag inte missminner mig är dem i Panama.
Så under veckan är det Petter och Clara som bossar på Koppi. Remheden lär även shotta under någon dag!
 

svartvest

Well-known member
Hade kalas för frun som fyllde 26 som vanligt.

Som kaffe så stod Daterra från Koppi. Vilket kaffe!! Snacka om att hålla de ord som står på påsen. Smörkola, nöt allt kände jag.

Men att min syrra som inte tycker om kaffe sägar: Men det är sant att det smakar som du sa...

Det är det högsta betyg som kan ges åt ett kaffe.
 

Axel

Well-known member
Han var där onsd-fredag förra veckan. Han var nog även där igår och möjligtvis idag också.
Charles och Anne kommer ju hem imorgon..
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp