Malmö Koppi

Jemo

Well-known member
öppnar de för "allmänheten" då? i så fall ska jag dit. om jag hittar. vad är adressen?
 

AA

Skottjägare
Jag drar med största sannolikhet dit.
Nån som vill åka med från Malmö så går det nog att ordna.
Dra iväg ett PM i så fall.

/AA
 

Sir ToS

Well-known member
Helsingborg kan va riktigt lyckliga.... så jävla fett ställe....

charlse sa att espresson är är under utveckling... men jävlar vad bra den redan var... syrlig,söt,fruktig.... mums...

rent,snyggt,stilrent, ett ställe i tiden :) lycka till där nere
 

Jemo

Well-known member
vilket ställe! gott kaffe, grym lokal och trevliga innehavare. ett givet stopp när man är i helsingborg (vilket tyvärr händer alldeles för sällan).
 

Lars

Well-known member
"Man är aldrig bättre än sin senaste espresso" som Stenqvist brukar säga. I enlighet med devisen så skulle jag säga att Koppi är en av Sveriges absolut bästa kaffebarer just nu. Att man dessutom kan få en riktigt bra macka gör inte det hela sämre.
 

Molarin

Well-known member
Mackorna är grymma! Åtminstone den jag ätit med nån italiensk skinka, prästost och paprika

För min del är kaffet lite för syrligt men helt klart i Malmö-klass.
 

Axel

Well-known member
Gänget har precis fått in Årets skörd från förra årets cup of excellence vinnare.
Fick vara med och koppa hela kvällen till min belåtenhet. Orden som användes var;
Russin,Daddel,MörkChoklad,Nötfett, salvia, rökt frukt. - Vid doft.
Dagen efter rostning så kanske inte så konstigt att den var så förbannat smokey i smaken.
Därefter fortsatte det mer åt;
torkadfrukt,Varmarödaäpplen,hjortron, röktäppleskal, tight söttma och en len syrlighet.

De var en fin koppning och den kommer passa utmärkt i Luxus blandningen med;
Gethumbwini, Yirga,Margogype,Agualimpa?,Kinunu?,Bosqa?,Don mayo?.

Tycker nästan lite synd om norra sverige som missar vad vi i Helsignborg har att erbjuda! :)
 

AA

Skottjägare
Dagens promenix ner till Koppi för lunchkaffet resulterade i 2 riktigt fina upplevelser!
För det första så var dagens enkla den godaste jag druckit på Koppi och till och med kanske någonsin! Precis lagom med syra och en enorm fyllighet. Jag hittade min favoritsmak lakrits (Amarelli Oro) plus fruktighet är jag inte kan sätta fingret på vilka frukter. Kaffet var Night Driver och det rostades den 25/11.

Den andra upplevelsen var att det stod en livs levande australiensare bakom disken och koppade kaffe! Ni kanske läst hans blogg http://espressorun.blogspot.com ?
Han heter Kiril och är en riktig kaffegeek!
Jag och min kollega Johan tog tillfället i akt och koppade 2 kaffe med honom.
Det första som jag inte minns vad det hette smakade jord. Det var platt och inte nåt speciellt alls. Det var vi alla överens om.
Det andra kaffet var Kenya AA Top från Coffee Collective. Detta kaffe smakade mycket bättre. Mjukt och fylligt med smak av granatäpple, cirtongräs och som Charles sa lite Bassets vingummi. Mycket gott!

Kiril är en grymt skön snubbe som verkligen gillade att snacka kaffe och prylar. Synd bara att lunchen bara är 1 timme.

Ha de´

/AA
 

Axel

Well-known member
Gott snack! Kiril sprang förbi mig på kräm idag också! Stod och geekade kaffe i 20minuter innan han var tvungen och rusa till tåget! Kunderna satt och lyssnade på allt vad vi sa, en kul upplevelse!
 

kulturlegend

New member
hej, hej.
är man helt ute och reser om man inte ens har hört talas om koppi?
(troligen.) hur som helst, var finner man detta förmodade kaffeparadis?

/tobias
 

Axel

Well-known member
Gästjammar på min lediga dag på koppi nästa lördag! måste bekanta mig med Zoccon :) See ya there!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp