Gissningslek - Hur väl kan du ditt Kaffe-Malmö?

doppio

Well-known member
För någon månad sedan var jag i Malmö och körde en rejäl kaffe-runda. Först hade jag tänkt skriva ett litet inlägg om det men har aldrig fått tummen ur.

Men med inspiration från den här tråden, tänkte jag köra en gissningslek istället.

Vet du vilken kopp som hör till vilken espressobar?
Vi börjar på 10 poängsnivån, om det är för svårt så kanske jag kommer med några alternativ om nån dag eller så.

1478716433_cfb1548277_o.jpg
 

von Thor

Kaffevision
1 är Te och kaffehuset. 2 är baren vid lilla torget. 7 är solde. 3 eller 4 är nesta. Nu vågar jag inte gissa mer.
 

OlaA

Well-known member
1. Coffeemaniac
2. Känner inte igen denna
3.Nesta
4. Lilla Kafferosteriet
5. Bar Italia
6. Njutbar
7. Solde
 

Lars

Well-known member
1. Coffeemaniac
2. Eventuell gamla Panifico (van Lunteren?)
3. Nesta eller kanske Moccasin
4. Lilla Kafferosteriet
5. Bar Italia?
6. Bruno
7. Solde
 

PerraP

Active member
1. Har sett de kopparna på en del mindre nogräknade caféer. Ihop med det skummet så känns det som att det kan stämma, men vilket vet jag inte.
5. Te & Kaffehuset. Har inte Nesta också kört/kör med sådana koppar? Har iof inte varit där på ett tag.
7. Solde
 

Lars

Well-known member
Min slutasats angående bild 2 baseras på det faktum att det skymtar en sockerpåse med passalacqua logga i bakgrunden...
 

Lars

Well-known member
Det kanske finns fler Moak-hak i Malmö, eller så är det Moak-koppar med annat innehåll. Bruno är dock det enda ställe jag har varit på som serverar Moak. Numera på en 2 grupps 'Zocco Linea. Jag dricker oftast inte kaffe där (svårt att motivera mig när Te & Kaffehuset ligger runt hörnet), men de har väldigt goda mackor.
 

mrjohan

Well-known member
Zink bord,LaTazza kopp = kaffebare på möllan

2:an ÄR svår, men som Lars skriver så förvillar Passalacqua-sockret situationen. Kaffebaren på Möllan har väl aldrig ens serverat det kaffet? Men jag vet inte... :huh:
Fast jag tror inte det handlar om Van Luutheren heller, för han körde Passa-koppar när jag var förbi för två veckor sedan. Jag kan inte ens gissa vem som serverar 2:an, faktiskt...

I övrigt verkar mina Malmö-bröder ha bra koll och rätt (?) på de flesta.
 

Lars

Well-known member
zero kan absolut ha rätt. Kan dock inte avgöra om det är en zinkbord/disk, men om det är La Tazza koppar så kan det definitivt vara Kaffebaren på Möllan.

När det gäller nummer 1 så hade min kära Anna en idé om att det skulle kunna vara stället som ligger på Stora Nygatan (runt hörnet från Studentgatan). Jag tror att det heter Buongiorno. Det ser ut att vara cacao på toppen och ett typiskt skumlock.

Skulle också kunna vara Sorl (antingen på Friisgatan eller på Davidshalls torg). Vad säger den gamle Sorl-mannen, Dan?
 

zero

Active member
2:an ÄR svår, men som Lars skriver så förvillar Passalacqua-sockret situationen. Kaffebaren på Möllan har väl aldrig ens serverat det kaffet? Men jag vet inte... :huh:
Fast jag tror inte det handlar om Van Luutheren heller, för han körde Passa-koppar när jag var förbi för två veckor sedan. Jag kan inte ens gissa vem som serverar 2:an, faktiskt...

I övrigt verkar mina Malmö-bröder ha bra koll och rätt (?) på de flesta.

Lita på mig, Kaffebaren på möllan. :)
 

Joakim C

Well-known member
1. Stället vid operan som jag inte kommer ihåg vad det heter (inte te och kaffehuset)
2. Kaffebaren
3. Te och kaffehuset
4. Lilla kafferosteriet
5. Fairtrade
6. här har jag inget kvalificerat bud att komma med
7. Solde

edit: Lars; undra om inte jag är på samma spår som Anna när det gäller 1an.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp