Uppgradering till Dalla Corte Mini

lupoo

Well-known member
Försöker ladda upp en bild på Minin, men trots att jag har förminskat bilden till rätta måtten tar den inte emot min bild. Är det nån som vet vad jag ev gör för fel ?
Vad får Du för felmeddelande? Eller vill det bara inte.
Om Du har möjlighet kan Du ladda upp bilderna på ex "flickr" och länka därifrån.
Välkommen hit förresten;)
 

Brölar

Well-known member
Förutom de rätta måtten så bör Du kontrollera att bilden ligger i skärmupplösning 96 dpi. Kan vara 72 dpi för folk med ett äpple på burken. Spara som jpg
 

Molarin

Well-known member
Förutom de rätta måtten så bör Du kontrollera att bilden ligger i skärmupplösning 96 dpi. Kan vara 72 dpi för folk med ett äpple på burken. Spara som jpg

Upplösningen har ingen som helst betydelse. Det är det faktiska antalet pixlar som är intressant. Och storlek i kb.

Det kan vara en gammal regel om att nya medlemmar inte ska kunna bifoga bilder... Ska kolla detta.
 

Milkman

New member
Bildkrångel..

Jag har en storlek på 711 x 534 och 78 kb och får detta svar:
Upload of file failed
Den ligger som jpg

Tack !
 

holcar

Well-known member
Idag dök ett efterlängtat mail upp!

"Hello from hamburg,

the money arrived. The Dallacorte goes out on Monday next week by ups. You get an email when they goes out to you."

Nu är det verkligen dags att ta tag i det problem som jag öppnade för litet nyss. Tamper. Känner att jag tappade orken litet efter att ha fattat beslutet om att köpa Minin.

Var mäktigt att se Costas använda maskinen i klippet ovan. Känns tryggt att han tycker att den håller för att visas i TV även om den inte fick någon direkt presentation.
 

holcar

Well-known member
Jag väntar fortfarande på leverans men jag lovar bidra med bilder så snart min Mini anländer. Min tamperångest kvarstår dock. Tror det får bli en Presso Barista.
 

holcar

Well-known member
Det som händer är tyskarnas definition av att ha en vara i lager inte riktigt överensstämmer med den gängse. Missförståndet blev alltså att jag trodde att de skickade maskinen till mig när de skrev att den skickades från fabriken i Italien. Enligt det senaste mailet så skulle maskinen skickats från Tyskland till Sverige igår. Väntar på UPS-bekräftelsen så att man kan börja följa sin lilla älsklings framfart genom Europa.
 

andersno

Well-known member
Och fortfarande inget nytt om eventuella uppgraderingar av Dalla Corten? Om jag inte missminner mig snackades det om en mässa den 18e?
 

holcar

Well-known member
Min kompis ringde runt som en galning till Dalla Corte innan jag lade min beställning det som han fick reda på var att det skulle komma en ny modell men att den inte skulle ersätta varesig Minin eller Super Minin. Detta resulterade i att jag inte orkade vänta eller ta ställning till ytterligare parametrar utan bara körde på, liksom.
 

svartvest

Well-known member
Citat från Dalla Corte tråden:

"Var som sagt till Kontra och frågade lite kring de nya modellen. Det verkar som vi får vänta tills nästa sommar WBC så släpper de en ny modell.

Runda former, digital inställning av temperatur jo jag tackar...sedan så verkar priset med tiden skall ner i någon kampanj... vi får väl se...vattenkran är inte prioriterat.

Mitt intryck av maskinen är att den verkar väldigt gediget gjord, snygga plåtar och skarvar."
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Runda former, digital inställning av temperatur ...sedan så verkar priset med tiden skall ner i någon kampanj... vi får väl se...vattenkran är inte prioriterat.

Hoppas för guds skull att de tänker sätta in en möjlighet för direktkopplat vatten i nya modellen!:eek:hmy:

Den låter som en dröm, men den förvandlas till en mardröm om de inte tänker tillhandahålla vattenanslutning. HAr man haft det en gång kan man inte leva utan det... Det är som en AC i bilen, man kan inte köpa en bil utan AC längre, det är omöjligt (även om det går precis lika bra att ta sig från punkt A till punkt B mitt i sommaren utan AC).
 

holcar

Well-known member
Idag ringde de från Kaffemaskinen och meddelade att de fixat fram en Presso Barista 54 mm till mig som de förmodligen skulle få in imorgon. Hoppas den dyker upp ungefär samtidigt som bryggaren. Förstår inte vad tyskarna håller på med riktigt gällande leveransen av bryggaren men den som väntar på något gott...
 

liturgius

Well-known member
Jag hade ett långt och förtroligt samtal med Dalla Cortes ombud i Schweitz. Han är med i utvecklingsgruppen av maskinerna och kunde i princip ge mig en verbal sprängskiss av maskinerna.

Det är en ny modell på gång. Den utgår inte från Mini-serien utan blir en ny modell. Den är ännu inte färdigutvecklad och kommer tidigast till nästa sommar. Prismässig kommer den troligen ligga klart över Minin.
 

holcar

Well-known member
Dalla Corten kommer levereras idag någon gång efter klockan 14! Stay tuned, friends. Detta kommer bli en magisk dag.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Coolt!

bilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbilderbild
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp