Uppgradering till Dalla Corte Mini

holcar

Well-known member
Efter att i perioder varit hårt drabbad av uppgraderingsfeber men hela tiden lyckats stå emot så är det nu definitivt dags att göra något åt min nuvarande workstation. Den maskin som jag gått igång på nu är Dalla Corte Mini eftersom den känns både stabil och saklig. Problemet med den maskinen är:

1. Vet någon någonting om den egentligen? Vem har använt den?
2. Vet någon något definitivt om de rykten som cirkulerar kring deras nya modeller? Vad kommer att hända med Minin? Måste man vänta?

Det slår aldrig fel. När man äntligen hittat en maskin som man tror på så dyker det upp sidoproblem. Vad är er tes?
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Den som vet mest för tillfället är Michael De Renouard på Kontra. Kila in på Kontras hemsida och mejla Michael.
 

iZappa

Well-known member
Kan være at de avslører noe på messen i Milano 18 oktober. Jeg skal nedover så jeg kan se om jeg ser noen oppgraderinger fra Dalla Corte.
 

holcar

Well-known member
Jag känner mig litet kluven här:

1. En bra maskin fortsätter att vara bra även om det kommer nya modeller. Dock vill man inte bli omsprungen i maskinparken innan den första pucken hunnit torka.

2. Spelar skillnaden mellan 54/58 mm verkligen någon roll? Vänjer man sig inte helt enkelt med det som man har?

3. Dalla Corte tycks ha samma bryggrupper i alla sina maskiner och de bör således ha tänkt till.

4. Maskinen är, enligt mitt tycke, grymt snygg och väcker sådana habegär att jag snart inte kan hålla mig borta från mitt paypalkonto.

5. Det känns tryggt att det undersöks vad Dalla Corte har för planer på bred front.
 

holcar

Well-known member
Helvete! När man så äntligen får ändan ur och lyckas lägga in en beställning så blir det problem med betalningen igen. (Någon som kommer ihåg hur jag nojjade ur totalt när det var dags för Mazzer Mini i våras?) Uppenbarligen måste mitt PayPal-konto uppgraderas och det kommer att ta ett antal dagar. Antiklimax allan säger jag bara. Jag vill ju att min nya älskling skall skickas så snabbt som möjligt. Måste jag månne kontakta Docklands imorgon? Shit. Shit! SHIT!!!
 

holcar

Well-known member
Det blir en vanlig Mini. Super-varianten kändes nästan som overkill. Misstänker att kapaciteten kommer räcka för min användning. Shots-pulling-besök kan enklast bokas framöver när maskinen anlänt men jag är alltid öppen för förslag, svartvest. Skellefteå är ju inte så långt borta från Piteå. Blir min stundande Mini forumets första Dalla Corte?
 

holcar

Well-known member
Det känns tryggt att ni stöttar mig i mitt val av maskin. Det skall sägas att liturgius gjorde en del research åt mig för att lugna mig. Bland annat ringde han Dalla Corte i Italien, deras återförsäljare i Schweitz (Dalla Cortes huvudman), Kontra Coffee samt Costas (på mobilen)...
 

holcar

Well-known member
Äntligen har jag genomfört hela den ekonomiska transaktionen så nu återstår bara en ljuv väntan. Det börjar bli dags att kolla in måtten litet närmare så att jag ser om jag måste omstrukturera workstationen eller inte. Härliga bekymmer!
 

holcar

Well-known member
Nu är den stora frågan: vilken tamper skall man skaffa och varifrån kan man enklast beställa den? Är inne på en Xpressivo Barista men lade märke till att exempelvis kaffemaskinen inte hade den i 54 mm. Någon som har några tips på lager?
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,666
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp