Uppgradering till Dalla Corte Mini

andcar

Well-known member
Är så jobbigt att gå in i profilen o kolla. Tur man har en snäll admin som hjälper en på morgonkvisten. ;)
-Tack! :)
 

Lars

Well-known member
Hur går det med maskinen? Jag efterlyser lite uppdaterad information. Har du haft några problem? Positiva/negativa saker som du har kommit på efterhand. Tala om för mig varför jag måste ha en Mini! ;-)
 

Nilton

Member
Trevlig maskin

Jag har fått hem min Dalla Corte Mini sedan någon vecka och är minst sagt nöjd.

Jag håller fortfarande på med lite justeringar av malningsgraden på kvarnen, men när jag väl får till det smakar det grymt gott.
 

klasl

Member
Två i Göteborg

Då finns det två Dalla Corte Mini i Göteborg.
Har nu haft den sedan 17 december och är mycket nöjd. Tycker att den ser mycket bra ut, mycket bättre än på bild.
 

theseal

Kaffeterroristen
ok, då kommer det frågor här i dalla corte tråden..

Hur är den att jobba med, pillade lite på en i KM i gbg nu på morgonen. Slogs av hur djävla liten den är, är den för lätt? (när man rycker i PF osv...)

Hur pallar den stor-främmat?? Hade 5 pers hemma igår och det skulle drickas kaffe, Giotton knotade på utan att resultatet försämrades, hur levererar minin vid högtryck?
 

treefinger

Well-known member
Fruktansvärt lockande maskin. Finns det någon tråd här på forumet som jämför Dalla Corten och Vivaldin?
 

Ante

Well-known member
ok, då kommer det frågor här i dalla corte tråden..

Hur är den att jobba med, pillade lite på en i KM i gbg nu på morgonen. Slogs av hur djävla liten den är, är den för lätt? (när man rycker i PF osv...)

Hur pallar den stor-främmat?? Hade 5 pers hemma igår och det skulle drickas kaffe, Giotton knotade på utan att resultatet försämrades, hur levererar minin vid högtryck?

Har serverat 6 pers utan tecken på trötthet från Dallacorten den körde på stabilt och smärtfritt.

Maskinen är liten men inte så lätt att det stör mig iaf. Har min på en bricka i rostfritt så den står stadigt som attan med sina gummifötter, Men på en träbänk tror jag nog att den flyttar lite på sig när man rycker i PF.
 

Andy

Active member
Så här svarade Kurt på Kontra i CPH på frågan om nya maskiner inom snar framtid:

"It is true that we are going to see new models from Dalla Corte. As far as I know we will see the new professional models this summer and later the smaller machines. But the program has been delayed so don´t expect to see new models on the market this year."

Antar man får hålla sig lite till...
 
Video från youtube

Hittade den här videon på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=14gzHb-ep3E
Det är en tysk snubbe som gör lite halv-sjysst latte-art med sin Dalla Corte Mini.

Det vore grymt kul om folk här på forumet kunde lägga upp lite videos på extrahering av kaffe på era maskiner, mjölkskumning etc. ex. youtube så att man kan få se era skapelser.

Jag ska försöka filma lite sekvenser från min maskin vid tillfälle och lägga upp på lämpligt ställe.

När ni ändå är inne på youtube och kollar, spana även in det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=tYN9em8mf88&feature=related

Nu är det snart sängdax va? Kaffe är kul nästan jämt
 

josef

Well-known member
det du söker finns här

Vaken är jag för att jag inte kan sova. Har så mycket inspiration i kaffeväg just nu. Ska försöka igen. Dröm om stabil créma.
 
Topp