Hockey- och kaffetävling!

Molarin

Well-known member
Eftersom kaffe är starkt förknippat med ett par av de Svenska hockeylagen så hänger vi på Aftonbladets DreamTeam där det gäller att skapa sitt eget hockeylag med spelare från elitserien. Ju bättre dina utvalda spelare presterar desto större chans att vinna kaffeprylar!

Bättre priser än i Schlagertävlingen utlovas! Inget klart än men jag räknar med att få ett par sponsorer...

Man betalar 50 kr till Aftonbladet och får då skapa två lag. Därefter ansöker man till RiktigtKaffes liga "RiktigtKaffe".

De tre som har flest poäng när slutspelet är över vinner.

http://dreamteam.aftonbladet.se
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Hm, hockeylag och kaffe, nä... Den fattar jag inte:lol:
Massaved osv kanske då förståss...
Det där laget i Karlstad och laget i Gävle, knappt kaffe men hockey?? ;)

Behövs priser Molarin så vet du var jag finns...
 

puttec

Well-known member
De båda lagens kaffe är ju inget vidare men det ena laget kan ju spela hockey iallafall. Jag skall också dra ihop två feta lag!
 

lupoo

Well-known member
Nu är lagen på plats, väntar bara på att "President Molarin" skall ta med mig i ligan;).
 

te02pst

Well-known member
Även jag har anslutit till ligan Riktigtkaffe. Laget heter "One Cup Of Coffee".
Må bästa lag vinna!
 

lupoo

Well-known member
Nu har vi 9 lag som strider i "RikitigtKaffe-ligan" skoj, några till skall väl vara med.

Maestro Andreas: Såg att Du satsade på Mattias Remstam HV71, gör inte det. Han har sagt upp kontraktet med HV och är ev. på gång som förstärkning till Borås HC (vilket vi förstås hoppas går i lås och att han bara öser in poäng åt oss allsvenskanrookies ;))
 

lupoo

Well-known member
Aj då:( Mattias Remstam gick till Kalpa i Finland. Synd hade sett fram att se en spelare med "spetskompetens" i BHC (Borås Hockey) tröjan. Han är ju från trakten och vissa diskutioner har visst förekommit.

Detta rör ju inte "RiktigtKaffe-ligan" som rullar vidare (vintern har ju inte ens börjat...) måste kolla in några smarta byten, men byta in en Djurgårdare i sin "Drömfemma" tar emot ;).
 

Maestro Andreas

Well-known member
Absolut inga djurgårdare i mina femmor inte. Kul att du Lupoo har ett hjärta för allsvenskan är själv från Oskarshamn och spelade själv hockey i iko Oskarshamn i min ungdom. Det är en rolig serie som man följer med spänning.
 

lupoo

Well-known member
Absolut inga djurgårdare i mina femmor inte. Kul att du Lupoo har ett hjärta för allsvenskan är själv från Oskarshamn och spelade själv hockey i iko Oskarshamn i min ungdom. Det är en rolig serie som man följer med spänning.
BHC - IK Oskarshamn 4-2
(men OIK var inte helt ofarliga hade många vassa skirdskoåkare...)

Själv är jag ju uppvuxen i Dalarna och har följt Leksand genom åren, nu är det svårt när LIF och BHC skall kriga mot varandra:unsure:. Hänger både LIF och BHC halsduk i hallen här hemma, vet fortfarande inte vilken jag skall ta på mig till matchen 27/10... Det enda som är riktigt säkert är att jag packar ner en liten termos med något gott presskaffe, är man kaffenörd så är man;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp