Ännu en kaffevän dyker i!

bondo

Member
Ohoj!

Här är jag, en 25-årig underläkare som uppskattar de flesta former av smygnörderi: mat, böcker, populärkultur, tabeller, fakta. Jag har precis tagit steget från studentvärldens trevliga halvdagsfikan (Uppsala är knappast espressokonnässörens mecka, men det finns ett par hyggliga ställen) till landstingets otäcka automatsnusk på stående fot. Kvaliteten på mitt fika har alltså sjunkit som en sten under det senaste kvartalet. Det måste åtgärdas.

Jag har därför bestämt mig för att införskaffa en del kaffeutrustning att förgylla kvällar och helger med, och jag misstänker att detta forum kan vara till nytta och glädje för en nyfiken hemmabarista in spe...
 

Molarin

Well-known member
Välkommen!

Svårt att vara smygnörd med ett kromat monster i köket. Jaja, du har inte det än men snart...
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Välkommen!

En bekant som har en kaffeautomat på sitt jobb såg nyligen när den servades... De hade beställt service eftersom kaffet smakade så in i bomben illa. Jaja, illa är det normalt men nu var det tydligen än värre. Han var osäker på om det gjorts någonsin tidigare på X antal år.

Det var så vidrigt att han tänker vägra dricka ur apparaten i fortsättningen. Vattentanken... kalkigt/brunt/slemmigt... :eek:hmy:
 

bondo

Member
Idag tryckte jag (av någon outgrundlig anledning) på cappuccino-knappen på automaten i sjukhusmatsalen. Det tänker jag aldrig göra om. Jag borde nästan slita bort knappen av folkhälsoskäl, så otäckt var det. Mängder av syntetiskt smakande, söt mjölk, omformad till något som mest liknade raklödder.

Nej, det får nog bli ett maskininköp snart. Kvarn-tipset var jag förberedd på... Min hederliga plast-gaggia kommer visserligen bra överens med presskannan, men den kanske får bytas ut längre fram.
 

lupoo

Well-known member
Nej, det får nog bli ett maskininköp snart. Kvarn-tipset var jag förberedd på... Min hederliga plast-gaggia kommer visserligen bra överens med presskannan, men den kanske får bytas ut längre fram.

Där har Du ett par att släpa till jobbet! En kaffekvarn på skrivbordet visar att man tar detta med kaffe seriöst;).

Välkommen förresten:)!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp