NBC-kaffe till alla

costodia

Well-known member
Nordic Barista Cup-välgörenhetsauktionen igår ropade jag hem ganska mycket kaffe, ungefär sådär 7,5 kilo, plus att jag köpt en massa kaffe innan på dagen. Som jag förstått det tävlingkaffena till clover-tävlingen, men lägger ut bilder om någon vet exakt.

Problemet är att jag inte kan använda 7,5 kilo kaffe på tre-fyra veckor (sen blir det gammalt eftersom det är opackat tycker jag).

Så jag funderade vad jag skulle kunna göra med det och fick tanken att jag skulle kunna ge det till alla mina blogläsare och forumläsare på riktigtkaffe.

Jag menar att om jag gör något schysst nu så kanske personen som får kaffet går något schysst tillbara till mig någon annan gång.

Jag kollade på postens hemsida, och de tar 20:- för ett 250grams paket skickat i b-post.
Sen måste jag köpa kuvert och påsar och sånt och det kan väl på sin hjöd kosta 5:- stycket.

Så om ni är intresserade så skickar jag gärna en påse 250g nbc-kaffe mot 25:- för frakten då.

Om ni bor i Malmö är det kanske smidigare att komma förbi och hämta det, då bjuder jag på det såklart.

maila bara mig på martin.persson@gmail.com

100_0324-740215.JPG

100_0325.JPG
 

lupoo

Well-known member
Trevligt!!!
Du är då för gullig:)! (kan man säg så? ja ja Du förstår vad jag menar).
Kaffemänniskor är snälla människor!

Kommer ett PM!

Tack för att Du räddade dagen costodia!!!
 

Wannabe

Well-known member
Trevligt. Inte så vanligt med ren och skär givmildhet i detta samhället...

Det finns människor som ägnar sig åt sånt då och då "smal act of goodness...Tror jag det heter. Små saker som kan görafolk lite gladare. Tex lämna kvar en tia i växelautomaten. Lämna en pocketbok man läst ut på bussen med en "varsågod" lapp etc. Och andra små saker som kan glädja andra en stund.
 

lupoo

Well-known member
Tack för kaffet!

Igår damp det ner ett kuvert med 252gr prima bönor.

Gjorde en liten press till mig själv i går, mycket gott.

Idag bjöd jag "kaffegänget" här på jobbet på dessa bönor, mycket positiv respons, mycket godara än de Zoega bönor som vi har kört med sista veckan då "någon" inte kunde hitta några andra bönor...

Tack costodia!!!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp