Sten i bönpåsen - dagens skräckis?

Wannabe

Well-known member
När jag hällde upp bönor idag hittade jag en sten på ca 5X10X1 mm som följde med bönorna. Som tur är doserar jag upp den mängd jag vill använda så jag hittade den innan den hamnade i kvarnen, men jag törs inte tänka på hur det skulle låtit med en sten melan malskivorna:eek:hmy:.

Inte så najs. Blandningen är Kahls Inferno, i påse med ventil. Kahls kan räkna med att få ett samtal imorgon. Om man köper kaffe för 236 kr/kg är det ju inte riktigt detta man förväntar sig.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Rostar man själv så är det inte helt ovanligt att man hittar småsten, eller en liten pinne/bark eller något. Tror jag har fått ihop 4 stenar hittils eller något.

Men man tycker att färdigrostade som man köper i butiken ska de ha gått igenom innan förpackning...
 

lupoo

Well-known member
DJÄVLAR vad dårligt det skulle ha gått i kvarnen..... Någon som testat?
Har satt en sten mellan skivorna på min gamla Dualit (samma kvarn som Solis 166) blev tvärnit. Men kvarnen har ett inbyggt skydd mot detta, någon typ av koppling som gör att det låter utav bara he....e men man bränner inte motorn. Stenen var ganska lik en kaffeböna i storleken och kom från en påse Molinari. Kunde pilla bort den och kvarnen tog ingen skada.

På tal om Kahls. I min sista lilla påse Monsun Malabar (med ventil) hittade jag en 2 cm lång och ganska så grov trädkvist, den var välrostad men fortfarande ganska hård, provade inte att mala den. QC ser ut att ha haft en lång semester i år.;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp