Arkadspel, MAME, jevvvlar i helvete vad coolt!

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag har visserligen vetat om MAME (Multi Arcade Machine Emulator) men nu har jag läst lite... Man kan ju till och med emulera Xbox och PS, PS2!

Det finns folk som har byggt dedikerade MAME lådor, till arkadspel där de har en PC innanför lådan, med tusentals spel som man kan välja mellan (typ alla arkadspel som fanns fram till 2000 eller något).

Goddamn, kolla in den här! http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=99144
Kolla in sidan 3 i tråden för de bästa bilderna på hur lådan ser ut när han fått på dekalerna...

Fasen vad jag vill ha en likadan!:eek:hmy:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hehehe. :)

Bah, vad svårt det ska vara att hitta svart laminatskiva, eller priser på svart laminatskiva! Det blir ju inte samma finish om man använder MDF och målar... :(

Jag vill hitta billiga svarta laminatskivor! Antar att man får gå in till Bauhaus eller Ikea eller något och kika... Det verkar vara svårt att hitta något om det online. Det man hittar är bänkskivor och det är lite overkill i kvalitet och pris...

Frakten för ett kit från USA skulle gå på $350, så jag tror jag kikar på vad alternativet kostar i sverige (alltså att såga upp skivorna själv).
 

cango

Well-known member
det är inte laminat det där - utan ser mer ut som svart melaminfilm. Laminat går inte sönder på det sättet...
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Det stämmer, det kallas ju såklart melamin. (Jag tänkte rätt men använde fel terminologi).

Oavsett så vet jag inte vad sådana skivor kostar... får väl kika på det vid tillfälle när jag är i stan.
Det blir lite slantar när man räknar med kontrollbordet också... mycket knappar och rattar och grejer...

:cool:
 

cango

Well-known member
jag har dock inte sett svart melamin ännu - inte i bygghandeln i alla fall.
Det finns melamin på MDF, vilket håller bättre än på spån, men jag har bara sett vitt. (finns säkert savrt, men kanske specialbeställs, jag vet inte)
 

Camera IT

Well-known member
Nice bygge.
Kör själv med en chippad xbox som har MAME och andra emulatorer installerade. Som t.ex NES,SNES,PS,AMIGA och en massa andra.
Funkar kanon.
 
Topp