Stockholm Ny bar på Odengatan!

J

Active member
Gick förbi imorse ett nytt ställe vid korsningen odeng. sveav. Verkar vara ett "Mauroställe" Då det har en jättelogga på väggen! Någon som har testat?
//J
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Japp, besökte den häromdan. Provade en enkel espresso och en macka. God macka och kaffet smakade helt okej. Känner att jag inte riktigt kan ge en rättvis bedömning av kaffet eftersom jag både var lite för väl hungrig och förvirrad :)

De kör med Mauro De Luxe men kommer även snart att börja med månadens kaffe.
 

Anders

Well-known member
Jag var där nu imorse.

Odengatan 52 tror jag adressen är (ev. nr 50).

Espresso Bar, Café Mauro.

Drack en dubbel av klart godkänd kvalitet, så ett riktigt bra alternativ om man inte orkar knalla över Sveavägen ner till Non Solo.
 

jb

Well-known member
Ja, jag vet att jag är partisk! Men INTE delaktig i verksamheten mer än som leverantör... ;)

Daniel och Karin har stora ambitioner, kanske lite att jobba på men det kommer att bli väldigt bra... Kanske jb gör några gästspel också :cool: det är ju bakom baren man vill vara :D:coffee:...

Det blev fantastiskt snyggt och kaffet kommer att vara bra och sedan öka till riktigt bra...
 
Kaffet blir bara bättre och bättre, snygga lokaler och mycket trevlig personal. Ingen anledning att gå hela vägen till Non Solo längre då jag jobbar på Hagagatan. Rekommenderas!
 

jb

Well-known member
Shit.. om janne är bakom spakarna.. I'll be there! Janne ! go!

Pratade med daniel igår, han kände sig lite ringrostig efter ett halvårs frånvaro från sitt förra ställe men tycker det känns rätt OK nu... men som han sa, det kan alltid blir ännu bättre :D

Jag har mina tankar att titta in någon vecka fram... men då mest för att peppa Daniel och "sparka honom på benet" om inte kaffet är bra nog... :cool:

Vi får se när det blir.
 

kafei

Well-known member
Håller med om att kaffet är ok, det går att klämma ut mer ur de bönorna.
Men, som redan nämnts, verkar det finnas stora ambitioner OCH en ödmjuket å skön attityd. Det tycker jag var kul att se.

Ska bli spännande att besöka om några veckor igen och se hur det smakar då.

Coolt i alla fall med ännu en espressobar i Vasastan, måste lätt vara Stockholms espressobarstätaste stadsdel. :)
 

Bjarne

Well-known member
Härligt! Såg denna tråd först nu och självklart måste jag dit och prova. Är ju egentligen "stammis" på Coco Vaja, men ibland måste man prova annat så man inte får skörbjugg ;)
 

Coffeehead

Well-known member
Om jag fårstått rätt så är det på hörnet av Hard Rock, har de tagit över Wayne´s gamla lokal eller finns det en lämplig lokal till på hörnan?
 

desloratadin

Active member
Var där idag och tog en trippel latte och en croissant/cornetto. Otroligt trevlig personal och bra service. Bra skummad mjölk och latte-art, och allting kändes väldigt trevligt. Tills jag smakade på kaffet. Tror att det var bönan jag inte tyckte om. Smakade lite.. bränt.. ganska likt den där smaken som man får med Löfbergs Lila. Och cornetton var långt ifrån nybakad. Synd.

Kommer troligtvis gå tillbaka fler gånger dock, bara för att sevicen var så bra. :)
 

jb

Well-known member
Spännande, men hör som sagt gärna av dig när du vet hur det blir.
:coffee:


Var där några timmar idag och slipade lite på deras kaffetänkande... riktigt roligt att jobba bakom maskinen några timmar och träffa alla trevliga gäster (fan, man skulle nog realisera espressobarprojektet i uppsala ;)).

Ville dock inte förvarna denna gång då det känns som att dom ska få sin tid att komma igång efter att ha varit lediga några månader :).

Det känns kul med deras ambition och jag tror det blir mycket bra när vi får fortsätta jobba med detaljerna (nästa gång kanske jag berättar innan :cool: ).

Kul att se alla kollegor/konkurrenter som "spionerar" - det är allt för lätt att genomskåda dock och jag tror det vore mycket roligare för alla och för sammanhållningen om man presenterar sig för sina kollegor när man gå runt och fikar...
 

Wasse

Well-known member
Var där några timmar idag och slipade lite på deras kaffetänkande... riktigt roligt att jobba bakom maskinen några timmar och träffa alla trevliga gäster (fan, man skulle nog realisera espressobarprojektet i uppsala ).

Gör du det flyttar jag tillbaka igen :)
 

treefinger

Well-known member
Kul att se alla kollegor/konkurrenter som "spionerar" - det är allt för lätt att genomskåda dock och jag tror det vore mycket roligare för alla och för sammanhållningen om man presenterar sig för sina kollegor när man gå runt och fikar...

Skulle ju vara rysligt intressant om du kunde utveckla det där en aning, samtidigt förstår jag om det kan vara lite utav en het potatis.
 

desloratadin

Active member
Köpte med mig en take away latte därifrån idag. Fortfarande lika trevlig personal och bra service. :) Tyckte dock att även den här latten smakade lite bränt. :(
 

jb

Well-known member
Skulle ju vara rysligt intressant om du kunde utveckla det där en aning, samtidigt förstår jag om det kan vara lite utav en het potatis.


Oj, missade den, är inte här så ofta ju...

Det jag menade var att det är kul att konkurrenterna springer runt till varandra och dricker kaffe utan att presentera sig... Jag har alltid i andra branscher haft idén om att man kan göra samma sak genom att gå in till den nya, hälsa välkommen och presentera sig och prova, i detta fall, deras kaffe :). Mycket trevligare med god stämning mellan konkurrenterna.

När jag var där sprang det in några "experter" från här onämnt ställe och testade kaffe "under cover".

Rätt kul att se faktiskt... :D


ps "brändheten" kom sannolikt från den livsmedelsgas man numera använder för att ytterligare förlänga kvalitetsaspekten vid packning av kaffet. Det räckte med att lufta kaffet ett tag så försvann den...
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp