Dagen då frälsaren kom till byn

AA

Skottjägare
Då har jag lekt vidare med maskinen och börjat inse lite av potentialen hos den.
Jag klagade på passformen på driptrayn och plåten ovanpå innan men jag får ta tillbaka det. Det var jag själv som inte förde driptrayn i rätt läge och då var det inte konstigt att plåten inte passade till 100%.

Jag har ikväll druckit runt 10-15 dubbla så det blir nog svårt att somna!
En sak som slagit mej men som jag i och för sig förväntade mej men som ändå överraskade mej var hur underbart det är med jämn temperatur.

Jag har inte fått till nån riktigt bra dubbel ännu men jag är inte långt borta. Lite trixande med tempen och med malningsgraden så är jag snart där.

Jag körde en tempmätning med min Scace2 och konstaterade att dom som kalibrerade maskinen visste vad dom gjorde. Den stämde exakt med verkligheten. Även pumpens tryck var bra.

Jag glömde ta bilder men jag tar ett gäng i morrn kväll istället.

Ha de´

/AA
 

AA

Skottjägare
Då jag nu haft maskinen lite mer än 1 vecka och jag kan dra några slutsatser.

Det finns väl bara 1 negativ sak som jag kommit på och det är att byggkvaliteten inte är 100%. Den är bättre än på min Andreja och dom andra maskinerna som passerat köket men inte i samma klass riktigt som FB/70 eller Linea.
Det är småsaker som inte stör den dagliga driften men ändå.

Positiva saker finns det gott om däremot. Några exempel nedan.
Mest positivt är tempstabiliteten. Man får samma resultat varje gång. Visst har detta gått på mina andra maskiner också men det har varit lite mera jobb.
Att kunna ändra tempen snabbt och enkelt är riktigt häftigt. Testa olika temperaturer på olika bönor är något som "varmt" kan rekommenderas.
Tidtagningen i displayn är en häftig funktion. Startas och stoppas automatiskt.

Något som inte kan beskyllas maskinen är att den kväver lite mer av baristan vad det gäller dosering och fördelning. Slarvar man det minsta så blir man straffad direkt.
Här var min Andreja mer förlåtande och förstående.

Summa summarum.
Jag är mer än nöjd och alla som allvarligt funderar på en rekommenderar jag att slå till.

Ha de´

/AA

Ps. En allvarlig negativ sak som jag just kom på är att maskinen orsakar räserbajs av värsta sort. Man dricker helt enkelt för mycket.
 

andcar

Well-known member
Ps. En allvarlig negativ sak som jag just kom på är att maskinen orsakar räserbajs av värsta sort. Man dricker helt enkelt för mycket.
-Bra synpunkt men mitt i min frukost så passade inte "räserbajset" in... ;)
Lika bra att nu gå vidare till 5 Estate som ligger och väntar i kvarnen. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,717
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp