Club Social - Sundsvall

GLC

Well-known member
12-15(16) låter bra för mig också. Minns att det var nån tvättid inbokad men oj så lätt det är att glömma ibland :)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
GLC -
om du ger WO för en tvätttid kan du nog anse dig diskvalificerad från forumet en tid. Vi hänger ut dig med bild och adress.:lol:
 

Calobra

Alnö Kaffehus
GLC - jag kollar med Johan på Delicerano om lokal.
Har du ngn annan plats att föreslå så shoot!

Hemma hos mig är not disposible nu. Hjärnsläpp hos mig.
 

Boris

Well-known member
12-15(16) låter bra för mig också. Minns att det var nån tvättid inbokad men oj så lätt det är att glömma ibland :)


Nu fattar jag! Det är klockslag ni pratar om. Jag trodde att 12-15(16) var antalet shots vi skulle dra i oss under dagen...

Skämt åsido, är jag bara någorlunda frisk och kry så kommer jag. Är det någon vits att jag också drar med mig maskinen, eller?
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Har rostat både Guatemala och Costa Rica, det fick bli automstiskt dock då jag bara kunde smita iväg och starta rostningarna då jag haft en grävare här under kvällen. Men rostningarna ser hyffsade ut ändå.. De hinner nog sätta sig skapligt tills på lördag.

Jag gör nog 30 Ave Maria då...
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Ja vill jag vill!

E61 känns som ett inte allför högt krav på en ev framtida maskin... För tusan, ta med! Men jag lämnar min Gaggia hemma...
 

Boris

Well-known member
Är det någon vits att jag också drar med mig maskinen, eller?


Jag inser att det där var en ganska onödig fråga på detta forum...

Nåväl, jag har precis avslutat en rengöringssession, så nu är den skinande blank och ren. Fast varför ska Lassekongos Gaggia stanna hemma?

Jag har två påsar från Estate Coffee som får åka med. Det hade varit kul att ta med lite Boris De Luxe för utvärdering också, men om jag rostar nu hinner det inte sätta sig ordentligt nu när det blev så nära inpå. Får se hur jag gör...
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Nåväl, jag har precis avslutat en rengöringssession, så nu är den skinande blank och ren. Fast varför ska Lassekongos Gaggia stanna hemma?

Det är ju som att åka på sportbilsträff och ta med en Volvo 240 (eller motsv)... Visst kan Gaggian åka med och få träffa de stora pojkarna/flickorna ifall någon vill naturligtvis, den är ju ändå piddad... Fast å andra sidan, hur man än putsar och polerar en gris så är det fortfarande en gris...
 

GLC

Well-known member
GLC - jag kollar med Johan på Delicerano om lokal.
Har du ngn annan plats att föreslå så shoot!

Hemma hos mig är not disposible nu. Hjärnsläpp hos mig.

Nej, har ingen annat ställe som jag kommer på nu, får hoppas på Delicerano, annars får vi glida runt på stan och smutta på espressos.

Lassekongo: Men jag då som har en Spidem Essence, har du en gris så har jag ett svin! ;)
 

Boris

Well-known member
Visst kan Gaggian åka med och få träffa de stora pojkarna/flickorna ifall någon vill naturligtvis, den är ju ändå piddad... Fast å andra sidan, hur man än putsar och polerar en gris så är det fortfarande en gris...


Klart Gaggian ska med. Jag har aldrig sett en polerad gris. Än mindre en PID:ad. :lol:

Glöm inte kvarnen. Det är bra med många kvarnar om vi har många kaffesorter.

Nu ska jag ut i garaget och rosta Boris De Luxe!
 

GLC

Well-known member
Jo en, hur mkt kaffe har du fått Costas att skänka till vår kaffeträff? :)

Edit: Som svar på andcar's inlägg då dvs...
 

andcar

Well-known member
Just, hade nästan glömt att åka förbi och kolla om han har något kul hemma. Han är ju själv nere i Göteborg på NBC så frågan är vad han han med att rosta innan han åkte.
Nu gäller det bara att komma ihåg att stanna till där efter träningen i morgon på väg söderut... ;)
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Ok, ok ok! Jag tar väl med den välpolerade grisen på begäran. Den kan absolut spotta fram välsmakande espresso, och är inte det en av de viktigare egenskaperna så säg...

Kvarn, check!
Nyrostat kaffe, check!
Råkaffe Boris, check!
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Check

Lokal fixad!
Nära centrum och med sjysst utsikt (tror jag).
Tyvärr fick man inte ta med sig dansande björnar in så de har jag avbokat.
Finska damtruppen motorsågsjonglörerna var också tyvärr tvungna att avboka. Annars allt under kontroll. Ta med maskinerna så seriekopplar vi!;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp