Club Social - Sundsvall

andcar

Well-known member
Det var ju du som valde dag ju...
-Ja, sen kom det en inbjudan som inte gick att tacka nej till... Lättare att ta sig ner till Sundsvall en annan helg än vad det är att åka hela vägen ner till skåne. Kommer nog att få min kaffedos ändå... ;)
Men ni får köra hårt ändå. Som sagt så kommer jag att meddela nästa sväng jag ska ner till Sundsvall för att se om det är några som är intresserade då också.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Visst kan vi ta det tidigare...
Vecka 39 eller 40 är jag borta (vet ej vilken)
LasseKongo...
Vad passar dig? Du kan väl styra upp ett datum.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Ok pöjkar... Här är två datum som varken är i v 39 eller 40, ett datum kanske är i snabbaste/tidigaste laget:
Lö 22/9
Lö 13/10

Säg de/det datum som passar så försöker jag fixa en lista, igen...

Calobra: 22/9, 13/10
Andcar: 22/9
Boris:
GLC: 22/9, 13/10
Kongo själv: Båda förslagen funkar...
 

GLC

Well-known member
Jag kan garanterat Lö 22/9. Bör kunna Lö 13/10 också iofs. (Vem planerar saker egentligen?)

Sen vet man ju aldrig om något dyker upp men om jag kan så kommer jag definitivt!
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Om saker går som planerat sitter jag och äter bakverk i Bulgarien :cool: nu till helgen. 13 oktober funkar nog däremot helt perfa för mig.
 

andcar

Well-known member
Jag kollar upp och jag har mina kära vänner på plats i Sundsvall nu den 22/9. Det ser iaf ganska positivt ut just nu men jag återkommer när jag vet.
 

andcar

Well-known member
Calobra har ryckt upp sig och jag kommer också att befinna mig i Sundsvall. Ev följer min kära Giotto med ner om det kan vara av intresse.
Hur ser planeringen ut? Delicerano känns ju som ett måste men ska vi samlas hemma hos någon för ett liet hemma-jam?
Kan även ta och köpa med mig lite från Costas om det är någon som är intresserad. Ska bara kolla upp vad det kan finnas inne för tillfället.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Ha! Det ser ju onekligen lovande ut om den 22:a. Har pm:at Boris för flera dagar sedan utan att lyckats nå honom... Har precis mailat honom och frågat, får se ifall han svarar där...

Gott initiativ andcar, ta med fröken Giotto och lite från Costas! Jag ska se ifall jag kan plocka med mig något också...

Var och när ska vi ses? Förslag någon? Jag kommer norrifrån med bil.
 

GLC

Well-known member
Jag har tyvärr dålig koll på bra kaffeställen i Sundsvall. Delicerano sägs ju vara bra så där får vi väl göra ett besök. Vi ses på lördag då!
 

Boris

Well-known member
Ehh...får man åberopa det faktum att man är småbarnsförälder som ursäkt för att man är seg att svara? Ber om ursäkt.

Så nu är det alltså nu på lördag som det gäller. Får man fråga hur dagen är tänkt att se ut (är det bara Delicanero som gäller, eller är det tänkt någon annan verksamhet sedan?)

Jag sitter som lök på laxen dessutom med en förkylning som jag skulle vilja bli av med om det ska vara någon vits med avsmakning av kaffe.
 

andcar

Well-known member
Ska vi träffas på Delicerano och sedan köra ett hemma-jam hos någon av Sundsvallarna? Finns det fler ställen i Sundsvalls som ens är värda att besöka? Och vem känner att den kan ta emot 5 st kaffegalningar där några (bla jag) ev tar med sina maskiner?
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Det kan ju vara lämpligt att starta på Delicerano. Pratade med Johan där förra veckan. Han var intresserad av att delta på ett eller annat sätt. Gissar att han jobbar men han är säkert intresserad av att förevisa sin tregrupps La Marzocco. Han kör bönor av Van Haugaard.
Var ska vi sen...
Tja, jag bor ju en bit utanför stan men det blir mycket barnspring. Bättre vore med ngn centralt.
Tips?
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
En TID kanske vore på sin plats!

Eftersom ingen sagt något åt det hållet ännu slår jag till på 12.00, Delicerano. Ok?

Vore trevligt ifall vi kunde pipa hem till någon senare. Visst går det att ordna? (enkelt då man själv slipper ansvaret..)Men passar det inte förstår jag naturligtvis det.

andcar, snackar du med Johan om vår ankomst?
 

andcar

Well-known member
Tror det är enklare för Calobra att ta och styra upp det med Johan. Men om vi har svårt att hitta ett eget ställe att klämma in oss o nörda ner oss så kanske vi kan ta det i källaren på Delicerano, om det inte är för mkt byggkaos där. Vet att de har planer för att öppna upp där nere men vet inte i vilket skick det är.
-Calobra, du får i uppgift att kolla med Johan, dels om o hur vi är välkomna och dels om vi kan få låna källaren att tillfälligt ställa upp våra egna för att alla ska kunna titta, klämma o känna på andra maskiner. Och kunna smaka lite olika sorters kaffe.
Ska vi prel säga 12-15(16)?
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp