Club Social - Sundsvall

Calobra

Alnö Kaffehus
Åtminstone några som hänger på den här nördsidan verkar komma från Sundsvall. Finns det något intresse av en kaffeträff? Snacka kaffe, prova en lokal sylta (jodå åtminstone ett ställe har en anständig maskin), provköra någons privata kokare eller annan aktivitet. Inte vet jag.

Apropå....Club Social brukar vara ett halvvanligt namn på klubbar/kafeer i sydeuropa och sydamerika. Låter mysigt på något sätt.:coffee:
 

andcar

Well-known member
Jag passerar Sundsvall rätt ofta, tror det är 10 gånger sen årsskiftet, så med lite planering så kan jag nog dyka upp. :)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Se där...

... upp med hjälmen så kommer skotten farande...
Vi låter tråden ligga uppe ett par dagar så att folk hinner upptäcka den.
Sedan kan vi väl ta och komma överens om något.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Japp!

(åsså utfyllnadstecken då Herr Molarin inte vill att vi är korta mot varandra... måste skriva minst 10 tecken, måste skriva minst 10 tecken)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
gömda under creman

Jag kollade lite i medlemslistan (sökte på Sundsvall) och ett antal namn trillade fram. Dock verkar det som flera har haft låg aktivitet på sistone. Däremot kan man kanske gissa att varje aktiv medlem har en intresserad men ej registrerad kompis att dra med sig på en träff.
Tänker man sig ett upptagningsområde som sträcker sig från Söderhamn till Ume så borde ju ganska många vara potentiellt intresserade.
 

andcar

Well-known member
Behöver lite framförhållning och planering för att jag ska kunna dyka upp. Jobbar nästan varannan helg + att jag har lite annat än bara att åka fram o tillbaka till Sundsvall på min agenda. ;)
Men hittar vi bara ett passande datum så dyker jag upp och jag tar nog med mig en kompis från Sundsvall också.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Bra initiativ med kompis som vi också då naturligtvis kan riktigkaffefiera...

Ska vi inrikta oss till helg, förslagsvis lördag?? (Gissar att åtminstone Boris och jag räcker upp handen för helgförslaget)
Om det går bra kanske vi säga vilka lördagar/X-dagar som INTE passar. Därefter är det ju bara att använda uteslutningsmetoden och vips, klart! Jag kan ta på mig att i ett inlägg sammanställa en lista över intresserade och datum (à la ångmunstyckesbeställningen i en annan del av forumet).

Vad säger ni mina herrar, ja gärna damer också men jag tror ni är få...?
 

andcar

Well-known member
Då kan jag vara snabbt ute och meddela att den 20/10 (borde funka) eller så är det den 1/12 som är nästa lördag som funkar för mig.
Jobbar var annan helg så det blir lätt att man planerar upp sina långlediga helger... ;)
Och jag kommer inte att gråta om inte mina dagar passar för övriga. Det kommer fler tillfällen. :)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Passar nog bra

Det är ju några veckor dit, (till den 20e) men det kanske är lika bra. Det funkar nog för mig. Upplägg? Lokal?
Skulle vara kul att som start? få en demonstration av finmaskinen på Delicerano http://www.delicerano.se/
Sen skulle man ju kunna köra lite hemmakok hos ngn dit man kan ta med sig egen maskin om man vill.
Blir nog lite bökigt hemma hos mig - känner på mig att barnen kommer att hamna i fokus istället för javat.:coffee:
 

GLC

Well-known member
Ja det ser bra ut för mig. Planerar aldrig så långt fram i tiden men om jag kan komma så kommer jag garanterat!
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
@GLC: Då har du ju tid att boka in detta :)

Ev spökar det med en födelsedag för min del, men jag tror att det ska fungera den 20:e ändå.

Men summa summarum, träff 20/10 S-vall:
Boris OK
GLC OK
Calobra OK
Andcar OK
Kongo OK

Fruar, sambor, span, hangarounds och prospects är väl välkomna också om de vill haka på, eller?
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Nog tycker jag att hangarounds mm måste vara välkomna. Att locka fler in i fördärvet är väl ett mål i sig...
Lokalfrågan måste dock lösas. Jag ska kolla runt lite. Vid brist på ngns bostad kanske man kan låna en liten central lokal ngnstans.
 

andcar

Well-known member
Och så får jag lov att avboka... Bästa kompisen fyller 30 och har sin fest just den helgen. :( Men när jag vet nästa gång som jag stannar till i Sundsvall så kan jag meddela i denna tråd så kan vi kanske styra upp träff nummer två. :)
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Vi kanske kan ta ett tidigare datum nu då käre andcar övergivit oss. Jag föreslår åter datum som inte passar, à la tidigare inlägg. Eller så gör vi som sist, igen, det fungerar ju också...
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp