Italienska

Pia

Member
Finns det någon kaffenörd här som gått någon nybörjarkurs i italienska (och eventuellt fortsättningskurser efter) som den kan tipsa om? Varningar om dåliga eller beröm om bra?
I stockholm/norrort.

T.ex folkuniversitetet eller liknande.

Jag har funderingar på att börja lära mig lite italienska vid sidan av jobbet på någon kvällskurs i veckan.
Dels för det skulle vara kul att kunna hjälpa de italienska kunderna bättre som av någon anledning kommer in och beställer och frågar om guidning till bussar på italienska och tror att det ska fungera, trots att det enda man fattar är föräldrarnas espresso-beställning.
Men också långsiktigt lära sig tillräckligt bra för en lite längre resa i italien/boende där.


Någon som har tips?
 

Bjarne

Well-known member
von Thor kanske vet? Har för mig att han gått en kurs, eller iallafall tänkt göra det. Kolla med honom om rekommendationer. :)
 

Pia

Member
Jo, det är ju italienska kulturinstitutet som ordnar språkkurser i samarbete med folkuniversitetet i sthlm. De här italienska på intalienska för nybörjare osv.

Fick bli folkuniversitet för min del, får se om det blir bra eller inte.
 

Coffeehead

Well-known member
Om du är berädd att betala en slant så är Berlitz jätte bra tycker jag. Har läst ca 40 lektioner med privat lärare där för ett par år sedan. Du lägger själv schemat och kan plugga en eller flera dagar/kvällar i veckan.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,462
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp