Buggrapportera!

Molarin

Well-known member
Det är ingen bugg, det är en feature. :)

I min webbläsare fungerar det... och kampanjen är slut om ett par dagar.
 

Pedant städtant

Active member
Inloggningsproblem, när jag försöker logga in på startsidan visas meddelande om att jag har loggats in, jag blir sedan skickad till startsidan igen och då är jag inte inloggad

Jag måste välja skapa nytt inlägg och logga in den vägen, då fungerar det
 

tommy.

Well-known member
Om du kör PC så fungerar det ibland med att man håller ner CTRL och F5. Funkar inte det så brukar man få rensa kakorna
 

Jacob

Well-known member
Det funkar inte längre för mig att prenumerera på trådar. Får inga mail längre. Klarar programvaran bara ett visst antal prenumerationer? Så jobbigt att följa upp många trådar om man får söka upp dem manuellt...
 

Jacob

Well-known member
Det funkar inte längre för mig att prenumerera på trådar. Får inga mail längre. Klarar programvaran bara ett visst antal prenumerationer? Så jobbigt att följa upp många trådar om man får söka upp dem manuellt...

Det var gmail som filtrerade bort för mycket! Åtgärdat...
 

Daffy Duck

Well-known member
Vad har hänt med uppdateringen av blogg-delen på förstasidan?
Den verkar inte ha uppdaterats med nya inlägg på ett par dagar nu...
 

Essenzatjejen

Well-known member
Inloggningsproblem, när jag försöker logga in på startsidan visas meddelande om att jag har loggats in, jag blir sedan skickad till startsidan igen och då är jag inte inloggad

Jag måste välja skapa nytt inlägg och logga in den vägen, då fungerar det

Jag har samma problem och har alltid haft. Men jag brukar "luras" genom att trycka på "Forum" efter att jag har tryckt på "Logga In"
Man måste finna rätt ögonblick att klicka.. men efter ett visst antal inloggningar så sitter det likt extraktionstiden för en espresso....

Så slipper man ta bort kakorna...


Värst vad jag blev sugen på kaffe & kaka.:D
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag fick igång den igen! Ta igen det ni missat nu!

Hur funkar det med blogglänkarna efter "kraschen"? Inte för att det gör något egentligen, men min blogg dyker inte upp där längre...

//Stefan (som snart nog ska ha en dubbelkokare på bänken hemma och som i morgon ska se Sisters of Mercy live)
 

Louie

Member
20090324-e37enn44kcbuy6qr4htu8mt1pj.jpg

array, är det tänkt att det ska vara en tom array när ingen fyller år? Eller är det helt enkelt en användare som heter array och inte en PHP-array? :)
 

johey

Well-known member
Arrayproblemet skrev jag om för en månad sen. Det är förmodligen så att listan över födelsedagsbarn är en array, och om man skriver ut en variabel innehållandes en array får man just Array som svar.

Lösning: Jag misstänker att det i koden står ungefär
PHP:
print $fodelsedagslista;
Byt ut detta mot motsvarande:

PHP:
if (is_array($fodelsedagslista)) {
  foreach ($fodelsedagslista as $fodelsedag) {
    print $fodelsedag;
  }
}
else {
  print "Ingen fyller år idag";
}
Plus minus lite handpåläggning.
 

Molarin

Well-known member
Källkod:
<!--rlm--><a href="member.php?$session[sessionurl]u=$birthday[userid]">$birthday[username]</a><if condition="$birthday[age]"> <!--rlm-->($birthday[age])</if>
 

Louie

Member
Källkod:
<!--rlm--><a href="member.php?$session[sessionurl]u=$birthday[userid]">$birthday[username]</a><if condition="$birthday[age]"> <!--rlm-->($birthday[age])</if>

Källkod:
<?
if(count($birthday[username]) >= 1) {
	echo "<!--rlm--><a href="member.php?$session[sessionurl]u=$birthday[userid]">$birthday[username]</a><if condition="$birthday[age]"> <!--rlm-->($birthday[age])</if>";
} else {
	echo 'Ingen fyller idag';
}

?>

Skulle möjligen kunna fungera :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp