Buggrapportera!

rotlas

Well-known member
Det finns en länk längst upp på sidan som heter "Nya inlägg". Den använder jag. Sen får man pilla på de små blå knapparna brevid namnet på den som senast skrev något i den tråden och vara ganska frikostig med öppna flikar. Det går och det är rätt liten risk att missa något.

Hmm. När man är inloggad så visar den inte alla inlägg, förmodligen inte dom som man tittat på eller något liknande. Jag gillar inte det systemet. Men om jag loggar ut så visar den desto fler. Så får jag göra. Tack för insperationen!
 

exxy19

Well-known member
Bugg i sökfunktionen: Om man vill söka på de senaste dagarnas poster så måste man gå in i avancerad sökning (vilket jag kan leva med).

Det som är intressant är vilka inställningar som måste göras där.

Under ytterligare alternativ / "Hitta inlägg" väljer man "igår" och sedan "och tidigare" för att söka på poster gjorda senare än igår. Väljer man alternativet "och senare" så får man alla poster fram till "igår".

Lite förvillande de första gångerna...
 

treefinger

Well-known member
Jag trivdes nog bättre på gamla riktigtkaffesidan. Snyggare layout, vilsammare för ögonen, tydligare struktur osv. Som någon sa tidigare känns det som att det var lättare att få en överblick på förstasidan också.

Snälla, ändra färgtema från orange till brunt eller något i den stilen. Sedan vore det trevligt med en annan bakgrundsfärg på riktigtkaffe-loggan, istället för lik-grå som det är idag.

Vad var syftet med uppgraderingen? Var det säkerhetsrelaterat eller finns det nya funktioner på den nya sidan som jag ännu kanske inte hittat?
 

Gholam

Well-known member
Det tycks vara bara jag som tycker om den nya färguppsättningen. Jag tycker att den ser modernare ut. Den knyter inte längre an till kaffebönorna utan till de kromade maskinerna och bling blinget runt omkring.
Däremot har jag fortfarande inte vant mig vid layouten. Den kanske är browser-beroende men jag upplever att allt (utom reklamen) är flyttad från mitten av skärmen till vänster sidan. Jag måste ständigt glo åt vänster...Dessutom saknar jag beskrivningen av profilen (kaffe, kvarn och maskin) som gav en ens identitet. Nu är det så anonymt.
 

rotlas

Well-known member
Det tycks vara bara jag som tycker om den nya färguppsättningen. Jag tycker att den ser modernare ut. Den knyter inte längre an till kaffebönorna utan till de kromade maskinerna och bling blinget runt omkring.

Kanske därför jag inte gillar den nya färgsättningen. Jag har inget krom hemma, bara plast och glas :D
 

HE

Well-known member
Snälla, kan ni inte göra om spalten för senaste inlägget. Det blir ju så tråkigt att se fyra inlägg som hör till samma tråd. Jag vill se de tio senaste inläggen från forumet, precis som i gamla RK. Vet att jag och andra sagt det förut, men står fast vid det fortfarande.
Tack för ordet!
 

svartvest

Well-known member
Ibland så hamnar om det är många sidor sista sidan på knappen för bifogade filer störande...

Sedan skulle det vara bra om som tidigare att det står vart folk kommer ifrån. Det tror jag kan bygga nätverk för framtiden speciellt för oss som inte bor i storstäderna.
 

johey

Well-known member
Jag hittar inte skickade privata meddelanden. Bara gamla från förra forumet, men inte de jag skickat på sistone.
 

johey

Well-known member
Om någon fortfarande läser denna tråd vill jag fylla på med ännu ett irritationsmoment:
Följande fel inträffade när detta meddelande skickades


  1. Ditt bidrag kunde inte hanteras eftersom säkerhetsbeviset har gått ut.

    Vänligen ladda om sidan.
Ovanstående kommer upp efter att jag tagit lång tid på mig att skriva ett svar på en tråd. Min text är som tur nog kvar, så jag kan kopiera den, söka mig in i tråden igen, klistra in och skicka. Det räcker dock inte med att ladda om tråden.

Säkerhetsbevis? Vaddå? (Ok, jag är programutvecklare, så jag har full förståelse för vad det innebär, men Agda från mormors kafferep skulle förmodligen oroligt vänta hembesök av konstapeln.)
 
Senast ändrad:
M

Medlem14302

Guest
Tack johey! Denna tråd är en av de viktigaste trådarna för oss. Vi noterar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp