Buggrapportera!

johey

Well-known member
Vore bra om riktigtkaffe.se redirectades till www.riktigtkaffe.se. Nu är det uppfucksat om man går till http://riktigtkaffe.se/ . Försök att göra det och logga in. Omöjligt.

Förövrigt skulle det förmodligen uppskattas av google och dylika, då det nu rent tekniskt finns dubletter av all data på två olika domäner (www.riktigtkaffe.se och riktigtkaffe.se räknas som två separata domäner). Sådant kan ge negativ ranking i sökmotorer.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Hur står det till med Xfruits? Är det lika instabilt som pici.se? Eller är det bara hos mig som blogglistningen är bort titt som tätt?

//Stefan (som gjorde riktigt god choklad med Vibin för första gången i morse)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Funkar det lite si och så med avatarerna? Har lagt in både avatar och profilbild, men inget syns vid mina inlägg...

//Stefan (som kanske får sin avatar till detta, det första, inlägget på nya forumet; uppenbarligen inte)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Nope. Inte heller länkningen till sista posten i trådarna från första sidan (den lilla blå pilen) funkar. Man kommer till trådens första inlägg bara...
 

PF013

Well-known member
Har albumen försvunnit i den elektroniska natten, eller är det bara en tidsfråga innan de kommer tillbaka?
 

larjo11

Well-known member
Har set några saker som saknas efter uppgraderingen:
Bilderna i en del trådar verkar ha försvunnit. Bland annat i en av mina trådar. De är länkade till mina album så det beror säkert på det. Men pekar man på bildlänken så kommer den upp. Så bilderna ferkar finnas någonstans på siten.
Mina prenumerationer verka ha försvunnit. Får se på måndag om jag fortsätter att få main iaf..
Infot om maskin, kvarn o kaffet i poster o personlig sida är borta.
Födelsedatumet har kommit med, men valet av hur mycket man vill visa verkar nollställt.
 

Admin

Member
Senaste inläggen på förstasidan står på listan att åtgärdass.

Albumen gick tyvärr inte att importera. Men den gamla sajten finns kvar för den som vill logga in där och hämta sina bilder. Skicka ett PM till mig.

Prenumerationer och signaturer borde vara kvar. Är det fler de försvunnit för?

Info om kvarn, maskin och kaffe ska komma tillbaka. Ge mig lite tid där bara.
 

HE

Well-known member
Mina bilder syns inte i trådarna, de ligger bara som ikoner som man måste klicka på för att se i ny ruta.
Ursäkta om det redan tagits upp som problem, har missat det isåfall :)
/HE
 

henrico

Well-known member
Mina prenumerationer är också helt väck, trist så det förslår.

RSS-flödet med nya inlägg fungerar inte heller längre, antingen är feeds helt avslaget eller så hittar jag inte var man numera hittar ny URL?

Mindre fel är att i rubriken i övre fönsterlisten blir fel på forumrubriker med vissa specialtecken, t.ex. & under Köp & Sälj - http://www.riktigtkaffe.se/forumdisplay.php?139-K%F6p-amp-s%E4lj ... (Se bifogad bild.)
 

Bilagor

  • felrapport.jpg
    felrapport.jpg
    17.5 KB · Visningar: 5

jb

Well-known member
Testpilotannonsen

När man klickar på bannern kommer man inte till sidan med info, vilket man däremot gör om man klickar på länken längre ner under tävlingar...
 

Admin

Member
Flödet fixat (Vill ni ha för varje nytt inlägg också? Kanske går att fixa.)
Rubriken kan jag nog inte gör något åt. Byta ET-tecknet mot "och" kanske?
Ofrånkomligt att saker försvinner i en så här omfattande uppdatering. Ska försöka hålla programvaran färsk och uppdatera i mindre steg i framtiden.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp