Hur står dina koppar på värmning?

Hur förvaras dina koppar på maskinen?

  • Rättvända

    Röster: 28 13.8%
  • Uppochned

    Röster: 157 77.3%
  • Beror på kopp

    Röster: 11 5.4%
  • Slumpmässigt

    Röster: 7 3.4%

  • Totala väljare
    203

Musicman

Well-known member
Hahaha, detta ämne var lätt det skönaste och nördigaste på länge...*respekt*
Själv har jag mina uppochner, tycker de värms bra och ser snyggast ut helt enkelt....

Musicman
 

Gloria

Member
Okej....det var smart det där med rättvända. Bättre varm botten en en varm kant, hmm brukar värma mina koppar med hett vatten.
 

johey

Well-known member
Jag har mina upp och ner. Förvarar även dricksglas och koppar så i skåpet. Båda fallen av samma anledning - jag tycker damm smakar illa.
 

kaffedarren

New member
beror väl egentligen på hur kopparna är formade. Men om de står upp och ner så kommer inget damm in i dem och fördärvar den fina blankaytan på nybryggt kaffe oavsett typ av bryggn.
 

Bjarne

Well-known member
Min Vetrano har inga problem att hålla kopparna jämnvarma (de står uppochnervända) och det blir inget damm, samt inga brända läppar oavsett typ av dryck. :)

Kul att se att du lever johey! Fortfarande nöjd med Rancilios radarpar?
 

johey

Well-known member
Kul att se att du lever johey! Fortfarande nöjd med Rancilios radarpar?

Tack! :D Jag vet att jag är lite seg i forumet. Det är fler forum som känt av samma grej, men nu har jag faktiskt visat att jag lever i allihopa. :)

Jodå, kungen och drottningen gör sina jobb. Passar också bättre in i nya lyan än de gjorde i studentrummet. Heh.
 

olof

Member
Har inte maskinen igång alltid, så när det är dags för kaffe brukar jag förvärma kopparna i micron. Sen står de med botten ner på brickan så de inte blir för varma på drickkanten.
 

Heffa

Well-known member
Jag har inga riktiga espressokoppar, bara en gammal sockerskål med öra som jag använder när jag gör en espresso till mig själv :(
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Efter att jag skaffat en bas att ställa maskinerna på får kopparna inte längre plats där ovan.
Saknar helt betydelse då jag alltid värmer kopparna med flushvattnet.
 

shogun

Well-known member
img47e019e8ce2ce.jpg
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp