Arvid tar av sig rocken och blottar sig.

Arvid

New member
God afton mina framtida kaffekamrater!

Kanske är det, efter flitig läsning på detta till synes mycket trivsamma forum, dags att introducera sig. Jag är - säkerligen till allas stora besvikelse :) - ytterligare en nybörjare vars tänder fortfarande är skamset vita.

För övrigt så är mitt namn Arvid N, och det är genom min jämnåriga vän Axel SS, även känd som 'Axel' här på forumet, som jag hittat hit. Vi har båda, precis som Axel nämner i sin presentation, spelat datorspel på hög nivå, med den gemensamma inställningen "allt eller inget". Datorspelandet kan, även om det faktiskt onekligen gränsar till komedi, liknas vid ett genuint kaffeintresse - då det berör samma åtrå att helt och hållet fokusera på en aktivitet; att "gå upp i något helt och hållet".

Inte kunde jag, då jag för ett par år sedan drack min första ordentliga cappuccino, ana det hantverk och den mystik som göms i en riktigt välgjord kopp kaffe. Strax därefter kom jag genom en god vän i kontakt med den lite lätt arroganta, men dock trevliga, baristan James på K&Co i Helsingborg (som förövrigt är min nuvarande hemstad) och fick en viss inblick i kaffehantverkets värld. Tyvärr var det inte föräns jag relativt nyligen flanerade på stan och senare lät tiden passera på Axels mytomspunna Kafé 'Kräm.' i Helsingborg fick chansen att själv prova på. Illa kvickt önskades en Isomac Viper (som jag tyvärr inte ännu har fått hundraprocentig klämm på) och kvarn i Studentpresent av mor. Där befann jag mig tills jag relativt nyligen efter diskussion med Axel blev erbjuden/erbjöd mig själv en plats som assistent på 'Kräm.', med en slags privat baristaträning. Jag har nu, genom detta forum, lärt mig teorins grunder, och lyckades i söndags applicera dem i praktiken - vilket resulterade i lyckat skumm och halvdana mussvansar.

Nu känner jag att jag har drivit iväg lite från min ursprungliga tanke av hur denna presentation skulle te sig, som vanligt borttappad i skrivarglädjen. Hur som helst så tror jag att jag kommer att trivas här, och att ni förhoppningsvis kommer att trivas med att ha mig här :)

Med ivinnerligt vänliga hälsningar,
Arvid
 

Axel

Well-known member
De var verkligen på tiden att du vågade dig fram. Ännu en som gärna hakar på ett malmö jam! Eller kanske till och med jam @ kräm?
 
Topp