Anita eller Andreja

Maestro Andreas

Well-known member
Är det någon som vet vad det är för skillnad på quick mills Anita och Andreja. Vad jag kan läsa mig till så är de helt identiska bara namnen som skilljer sig. Vad beror detta på, kan det kanske vara som Opel och vauxhall kanske. Är i alla fall grymt sugen på en Andreja någon som har en till salu.
 

ts

Well-known member
Andreja har bättre rör, vred och valv för ånga och vatten, har lite mer påkostat utförande (bara paneler på sidorna på Anita) och man kan köpa till kit för fast vattenanslutning.
 

Tallinn

Well-known member
Andreja har bättre rör, vred och valv för ånga och vatten, har lite mer påkostat utförande (bara paneler på sidorna på Anita) och man kan köpa till kit för fast vattenanslutning.

Det där är större skillnader än vad det låter som!

Bättre rör = isolerade rör = du bränner dig inte på dem och mjölken är lättare att torka av.

Bättre vred = inga packningar som blir kass och läcker, lätta att öppna till fullt och stänger utan att du behöver ens dra åt.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Kit för vattenasnlutning är ganska dyr. Då är det bättre att välja Vetrano (och få rotorpump nästan på köpet)
 

Anders

Well-known member
Allting känns ju alltid överlägset mkt billigare i staterna än här hemma tyvärr :p

Synd att dom bara kör på 110v, annars skulle jag kunna beställa en t.ex. Vetrano och spara flera tusen trots horribla fraktkostnader.

Visst att 25% moms gör sitt till, men det är ngt mer som är knasigt här för det är löjligt dyrt i jämförelse med hur priserna ser ut på andra sidan "ankdammen".
 

ts

Well-known member
En del av förklaringen är nog att Chris Coffee köpte in ett lager när dollarn stod högre än den är nu...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp