Stockholm Pet Sounds espressobar

mag

Well-known member
Ytterligare en skivbutik som skaffat maskin, i detta fall en Grimac 2grp plus en macap. Pessimist som man tyvärr lätt är som kaffenörd ute på stan var mina förväntningar inte så höga när jag beställde en enkel av killen bakom disken.
Det börjar dock bra med att han knackar ur pucken, upptäcker att dosatorn (tack och lov) är tom och börjar mala, doserar lite snålt men tampar manuellt, om än med plasttamper, och flushar gruppen, lite för kort men ändå (Grimacen rosslar betänkligt). Det roliga varar dock inte så länge, efter 10-12 sek och utan tillstymmelse till mussvans får jag dock en kopp med rätt mängd, fyllig men ganska ljus crema och som faktiskt smakar klart godkänt och med en riktigt jordig eftersmak som dröjer sig kvar länge.
Innan jag vågar rekommendera stället behöver man ju kolla hur konsistenta de är, om man får samma resultat en annan dag och med en annan barista/skivförsäljare... men so far bådar det gott!
 

von Thor

Kaffevision
Det skulle ju vara underbart med en bar så nära! Vi får hoppas att de kan ta till sig den skandinaviska espressokulturen!
 

arto

Well-known member
Är det "ägaren" som sköter maskinen så kan jag tänka mig att han gärna vill lära sig mer (någonstans har han ju fått ideen att ta in en maskin). Då tror jag att han är väldigt mottaglig för lite tips och trick från kunden :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp