Stockholm Ny bar på Kungsholmen

Coffeehead

Well-known member
Gick igår förbi Scheelegatan 6 där det tidigare låg Alfons Coffeeshop. Det var febril verksamhet och såg i stort nästan klart ut, dock fanns det ännu inte några maskiner där inne. Det såg mycket frächt ut med vita väggar, svart bardisk med marmor skiva som såg lång ut, bakom disk var det vitt kakel från golv till tak och det satt en platt tv på väggen. Något namn på stället syntes inte till. Peter från Mazzarini åkte iväg i en bil precis när jag kom. Jag frågade en hantverkare som låg och kröp på golvet om han visste när de skulle öppna, han trodde september men Micke (ägaren) hade gått ett ärende och skulle komma tillbaka senare. Nu är det bara att hålla tummarna för ett nytt bra ställe här på ön.:D
 

Wasse

Well-known member
Den måste såklart spanas in då man är Kungsholmsbo sedan ett par månader tillbaka, hoppas på stordåd nu då :D
 

Molarin

Well-known member
Jag har lite att ta igen i Stockholm för nu var det nästan ett halvår sedan jag var där senast...

Får försöka planera in något i höst.

(Hur går det med Adsense-annonserna, Wasse? Har precis blivit medlem på WN.)
 

embr

Well-known member
Kanske bäst att vänta tills de har öppnat först, men sen är vi säkert flera som är nyfikna. Alfons var bra tyckte jag, alltid kul att se vad som följer efter i lokalen.
 

Wasse

Well-known member
Jag har lite att ta igen i Stockholm för nu var det nästan ett halvår sedan jag var där senast...

Får försöka planera in något i höst.

(Hur går det med Adsense-annonserna, Wasse? Har precis blivit medlem på WN.)

Haha, jadu, dom är på plats iaf :) Men det har väl inte gett så mkt hitills om man säger så, bara att kämpa på :D

On-topic: Fasen vet om jag inte ska ta och skita i jobbet här och testa nya kungsholmsfiket nu :blush:
 

Coffeehead

Well-known member
Idag kom möbler såg det ut som, det bars ett flertal stora kartonger samt en del utrustning/maskiner. Av det jag sett så tror jag det kommer att bli en av de snyggaste caffè ställena i stan. Jag börjar få svårt att hålla mig, vill ner och titta och insupa miljön.

3 september står det nu att de öppnar och de kommer att heta Caffè UGO Espressobar
 

Coffeehead

Well-known member
Dax för uppdatering, var idag förbi och såg att dörren stod öppen. Där inne stod Micke och putsade förfullt, när jag frågade om jag fick titta in så sa han självklart, samtidigt som jag klev in kom det fler intresserade från kvarteret så snart var vi 4-5 stycken som nyficket såg oss om. JÄTTE frächt är min första tanke, Micke har totalt förvandlat lokalen enligt de andra som var där. Micke svarade på frågor och berättade att inte en millimeter i lokalen är orörd. Det stod en myket snygg ECM Veneziano 3 grp helt i rostfritt som skulle kopplas in imorgon onsdag, han kommer att köra en böna från Monteriva samt en kvarn med egen import från San Remo rosteriet Elena Torrefazione. Jag känner mig helt salig då Micke övertalade mig att köpa just dessa bönor när jag var i San Remo tidigare i sommras, att nu kunna gå över gatan och få sig en kopp här hemma känns underbart.
 

MG

Caffè Ugo
Tack och bock Coffeehead, jag är osäker på vem du är men jag anar, fick tips om denna sida av en bekant som sa att jag omnämns. Kul att du gillar vår stil på baren. Jag kan berätta att jag och min sambo Åsa kommer att öppna den 3 september och det kommer att heta CAFFÈ UGO efter vår son Hugo, det du skriver om kaffet stämmer vi kommer att köra med dels Monteriva och dels min egen favorit Elena från San Remo troligtvis Bar men det kan bli super bar om gästerna skulle så önska. Vi kommer att satsa på förutom kaffe en hel del mackor varma som kalla samt bakverk av olika slag. Jag önskar er alla välkomna förbi när vi öppnar, jag är ingen utbildad barista men älskar att dricka kaffe och allt som är från italien så vi kan säkert hitta något att snacka runt.
 

Coffeehead

Well-known member
Eftersom jag startat detta ämne så fortsätter jag att fylla på med info.

Jag brukar snegla på en annan blogg regelbundet som heter www.Ragazze.se, de skriver om mat av alla slag men även recensera en del cafeer och restauranger. Ikväll såg jag att de skrivit om Caffè Ugo efter att det tydligen varit en invigning där i veckan. Låter i mina öron som att de gillade stället.


(Ändrade din länk /Admin)
 

Coffeehead

Well-known member
Ja har det, jag har sett ugnen när jag var i San Remo i somras.

Någon som varit och kollat nya Ugo, jag har tyvärr flyttat till Geneve tillfälligt och kommer inte hem före jul. Rapportera gärna vad ni tyckte om det, för mig är Elena de bästa bönor jag vet i dagsläget, milda och lite runda med en bra eftersmak.
 

Wasse

Well-known member
Jag var där igår och spanade in stället, läste en tidning och drack en latte.

Nu har jag inte era expertkunskaper, men jag tyckte latten var helt okej om än inte på något sätt fantastisk. Lite väl tjockt "lock" med hyfsat skum, men helt okej som sagt. Misstänker att nån av experterna förmodligen har större invändningar än en glad amatör :)

Miljön gillade jag annars, stilrent och klassiskt :)
 

Coffeehead

Well-known member
Intressant, kan det vara så att de är lite ringrostiga nu i början. Vem gjorde latten? Micke eller hans sambo, bägge brukar i min mening göra mycket gott kaffe oavsett beställning. Vet du vilken böna som användes?
 

alexanderruas

Well-known member
jag var där i går. ägare var supertrevlig och svarade gärna på mina frågor. han hade både Elena och Monterivabönor. jag bad om en enkel espresso på elenabönorna. väldigt len, rund och trevlig. smakade friskt.
beställde även en cappuccino på elena som var lika trevlig. drack den och åt en croissant med prosciutto och ost! supersmarrigt!
ägaren berättade om att bönorna var rostade i vedungs-värmd rost. han satte på bildspel på tv'n med foton från Elena rosteriet.

det kallar jag service!

a
 

kaffe zia

New member
Äntligen har jag hittat mitt kaffeplace. Nyinflyttad på Kungsholmen sen augusti har redan Ugo på Scheelegatan blivit som hemma när kaffetarmen suger. En kaffeböna som gör skäl för namnet "Elena" (sköna Helana) stilrent o skön miljö..
Micke och Åsa lycka till och ci vediamo :)
 

Coffeehead

Well-known member
Låter som att de har kommit igång ganska bra ändå. Hörde via en bekant att det tydligen redan har hittat dit ganska många gamla stammisar från Alfons tiden.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp