WBC 2007 - Tokyo

Sir ToS

Well-known member
hoppas han tar sig långt...
tror han tar sig minst till final för han är säkerheten själv.

undrar var han fick doubel fisted ifårn?

måste säga att costas är den ödmjukaste människa jag träffat, han förkänar att vinna. . .
 

Marv

Well-known member
Jag tittade igenom ett antal tävlande igår, riktigt kul måste jag säga.
Speciellt killen från Taiwan som körde en blandade kyld espresso och te i sin signaturdrink...
En sak jag noterade var att de hade olika kvarnar och frågan som dök upp var om man kör på sin egen kvarn eller om man kan välja mellan ett antal kvarnar ??
 

Zalve

Well-known member
Otroligt snygg presentation.
Nästa gång, så tror jag att Costas tar med några extra koppar, då han tydligen inte var van att hälla upp med en vanlig kopp (Då det blev en rinning)

Tänk om SVT eller TV4 kunde visa lite av detta..
 

andcar

Well-known member
Listan ser ut som så här:
•Switzerland - Anna Kaeppeli
•Brazil - Sylvia Magalhaes
•United States - Heather Perry
•New Zealand - Carl Sara
•United Kingdom - James Hoffman
•Japan - Miyuki Miyamae

Videosnuttar finns på zachary zachary
 

Molarin

Well-known member
Att Anna skulle ta en finalplats trodde jag inte. Men smaken är som baken och jag smakade ju inte ens...

James signatur och art var bra.

De verkar väldigt konservativa, de där domarna...
 

doppio

Well-known member
Alla bedömningssporter går bort tycker jag.
Men att inte ha samma koppar å spilla känns som lite nybörjarmissar i mina ögon, det ger ju inga pluspoäng iallafall. Är inte så förvånad att kan inte gick till final.

Ska kika lite på de andra tävlande å jämföra.
 

JvD

Well-known member
Trots missen märks det att han han är ruskigt rutinerad och vältränad. Knapps man märker av missen på videon, all heder åt Costas som sätter Sverige på världens kaffekarta. Att komma dit är en bragd, att göra bra ifrån sig likaså. Bedömningssporter ÄR ju svåra och jag gissar att resultatlistan skulle kunna sett helt annorlunda ut med andra domare.
 

Fredrik

Well-known member
Det könns väldigt svårt att vi en video bedöma hur det Costas egentligen preseterade. Efter att tittat på bedömningsprotokollen så innebär ett spill ett poängavdrag, men det är garanterat inte avgörade. Om han inte är några futtiga poäng från finalplats...

Vi får helt enkelt vänta på att Costas själv rapporterar om sin insats. Lite tråkigt är det dock.
 

andcar

Well-known member
Men att inte ha samma koppar å spilla känns som lite nybörjarmissar i mina ögon, det ger ju inga pluspoäng iallafall.
Om du menar att han hade två glaskannor och två espressokoppar när han skulle hälla upp signaturen så var det ju så att han hade valt att göra om ena espresson och inte hade fler kannor att använda. Så ska vi hårddra det hela så var det väl lite dumt att inte ha fler än fyra kannor. Men jag gillade hans resonemang att hellre göra om än att servera en "dålig" espresso till sin signaturdrink.
 

lupoo

Well-known member
Kan ha varit "missen" med andra signatur espresson som kostade Costas finalplatsen. Om (ja ja jag vet...) han hade haft 2 kannor till (om man nu får ha hur mycket porslin med sig) så hade ju inte denna lilla "fadäs" blivit så tydlig. Undrar vad det var för fel på den espresson som han inte ville ha utan väljer att göra om?

Synd:(
 

wesaft

Well-known member
Jag höll tummarna, synd att det inte räckte till final.

Ska bli kul att höra hans kommentarer, om tex double fistingen, kanske gjorde det hantverket osäkrare och resulterade i att han fick göra om en?
Det var fräckt hursomhelst.

Lock and load till nästa år Costas!

...och double fisting är faktiskt ett bra ordval även om man kan koppla ihop med annat.
Kommentatorerna var ju helsköna.

Det är bara en tidsfråga innan den dyker upp i den undangömda videohyllan, "Costas double fisting in Tokyo"
bäst att leta under både "Bizzarre" och "Asian" ;)
 

doppio

Well-known member
Kan ha varit "missen" med andra signatur espresson som kostade Costas finalplatsen. Om (ja ja jag vet...) han hade haft 2 kannor till (om man nu får ha hur mycket porslin med sig) så hade ju inte denna lilla "fadäs" blivit så tydlig. Undrar vad det var för fel på den espresson som han inte ville ha utan väljer att göra om?

Synd:(

Jag kan tycka att det inte borde vara tillåtet att göra om espresson. Är som att en fotbollsspelare ska få göra om en straffspark som han inte är nöjd med.

Har inte sett alla presentationerna om det var någon annan som gjorde om sina.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp