Feedback snälla...

TheWhip

Well-known member
Jag har fått till en bra arbetsrutin som gör att det ser proffsigt ut och ofast blir samma resultat. Har fått rosettas som ser ut som eklöv nu.. Nu e det bara övning, skulle ju vara perfekt om man kunde dra en rosetta i cappun om det blir arbetsprov på arbetsntervjun på tisdag. Det som gett bäst resultat med väsetligt minskad blondning är fördelning med tandpetare och sen använder jag Stockfleths move. Mycket jämnare och bättre extrahektion.
 

Musicman

Well-known member
Jag är helt fascinerad över hur många olika tekniker och olika sätt det finns att pressa fram de här goda dropparna - och hur olika vi alla gör. Sannerligen spännande vetenskap det här...:)

Musicman
 

TheWhip

Well-known member
Kan inte annat än att hålla med. Men det jag nästan tycker e mest fascinerande är alla aha-upplevelser man får...
 

kaleii

Well-known member
Där är en mauro de luxe som fått "sätta sig" 1 minut eller 2....

961397051_d41a3a010a.jpg


Och så såg svansarna ut på morgonens cappuccino...

961397135_7ec284ab67.jpg


EDIT: Nu e Mauro slut...

Tycker att du fått kläm på det hela nu. Grattis :)
 

blouis

Active member
Min nya favorittråd!

Ah, sicken fin tråd! Det blir som en handbok för mig som har exakt samma utrustning! Kul att se ett såpass fint resultat på de här grejerna.

Mitt största problem för tillfället är luftbubblor i svansarna, hur åtgärdar man det? Snefördelning av kaffet? Snedtampning?
 

TheWhip

Well-known member
Jag fick också stora luftbubblor i början. Prova tampa hårdare eller mal finare. Då får du förhoppningsvis svarta fina svansar.

Nu har jag det på G...

Arlas Baristamjölk och Mauro Special Bar.
Min allra första "Rosetta"

1102933633_d399434e56.jpg
 

treefinger

Well-known member
Kul tråd! Roligt att det löst sig så bra.

Angående cappuccino så tycker jag att det är betydligt lättare att hälla art om man skummar först, men det är väl kanske en smaksak :)
 

Anders

Well-known member
Detta var en riktigt skoj tråd att följa. Perfekt med alla bilder och video så man verkligen ser resultatförbättringen, och inte bara får det förklarat med ord.

Fråga: Vad är Stockfleths move??
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp