Västeråsare

Ignatius Riley

Well-known member
Någon som provat fiket i hamnen där färjorna avgår?

Jag vet att det är en ny arrendator där i år, som har någon sorts engrupps E61-maskin.
 

larjo11

Well-known member
Någon som provat fiket i hamnen där färjorna avgår?

Jag vet att det är en ny arrendator där i år, som har någon sorts engrupps E61-maskin.

Nope. Får väl ta en lunchpromenad dit och prova.
Var förbi Cornetto Bar i lördags och fick en godkänd macchiato. Även cappuccinon var enligt uppgift väl godkänd. De kör med kaffe från Lavazza. Har oxo alla 3 PF:n fastsatta i maskinen! BTW Gå inte dit på en snabb kaffe runt lunchtid. Då är kön lååång. De har bra luncher.
Blev en lunchmacchiato på Chicco di Caffe idag. Gjord på deras Molinari Bio( 100% arabica ). Helt godkänd, lite syrlig smak o lagom mjölkig. Mina kollegors latte o cappuccino var oxo gonkända, tom lite latteart på latten :)
Ett ställe man inte bör dricka espressobaserat kaffe på är Kalle på spången. Var där några gånger i vintras. Latten smakade vidrigt, sur o bränd, fast det var så mycket mjölk i den. :( Deras grillade mackor är goda så det är väl värt ett besök. Men som sagt hoppa kaffet
 

larjo11

Well-known member
Någon som provat fiket i hamnen där färjorna avgår?

Jag vet att det är en ny arrendator där i år, som har någon sorts engrupps E61-maskin.

Har inte blivit av att besöka hamnkafféet ännu. Blev oxo lite skeptisk när en kompis var in och såg att det bara fanns bryggkaffe. :mad: Får väl gå in o köpa en glass och se vad som erbjuds. De har oxo konkurrens av Kajens Fik som ligger nästgårds o har trevligare läge.

Du är medveten om att alla forummedlemmar som ska till Västerås och vill dricka espresso, kommer att knacka på din dörr? :lol:

Inga problem! Det är bara att skicka ett PM så är de välkomna om jag är hemma.
Kanske inte alla forummedlemmar på en gång. :eek:hmy: Det skulle skrämma livet ur min Classic...
 

Ignatius Riley

Well-known member
Hamnkaféet har inte kopplat in sin espressomaskin, den finns dock i byggnaden.
Kanske de ändrar sig om fler tjatar lite, trots allt är läget ganska trevligt
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp