Adapter till isolerat ångrör.

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
OK, vi kör en ny tråd om adaptern tycker jag, den om gruppbeställningen från Chriscoffee kan få vara just en tråd om den gruppbeställningen.

Vad tycker då jag? Jo, jag tycker att den kunde ha passat lite bättre, men med gängtejp så fixar det sig. I och för sig kanske det är för mycket begärt att den ska passa perfekt från början (eftersom det finns olika märken som har isolerade ångrör kanske det skljer lite i dimensionerna mellan dessa?).

O-ringen på adaptern gillade jag inte alls, den ville bara vobbla ur plats om man försöker dra åt adaptern. Så här ser min tätning ut nu:

Gängtejp mellan plaströret och adaptern för att "täta uppåt" i det isolerade ångröret.

Gängtejp mellan adaptern och gängningen på ångröret för att täta där.

Gängtejp mellan adaptern och det nya munstycket för att täta där.


Jag kan förresten verifiera att hålen på Brewtus originalmunstycke är större än på Isomac New. De är pyttepyttelite större än hålen på Isomac standard, men den skillnaden är så liten att jag vet inte om det är någon större skillnad i praktiken. Fyrahåls vet jag inte, har inte kollat.

Men Isomac New på Brewtusen så tar det mycket längre tid att skumma mjölk (som väntat), man hinner piska upp mjölken hur mycket som helst och... tadaaa! Man kan brygga kaffe och skumma samtidigt utan att trycket faller som en tegelsten. :D


Brewtus + Isomac New = perfekt för mig.

Liiiite trist är det att det tar längre tid att skumma men jag föredrar att kunna köra i stereo. Man kan inte få allt för en spottstyver. Ett par tusenlappar till hade jag kunnat hosta upp för en större ångkokare och möjlighet att koppla in Brewtusen med två stickproppar så at den kan elda på både ångkokaren och bryggkokaren samtidigt.

:coffee:

OBS! Se till att Ni inte repar det nya ångmunstycket, den är inte i rostfritt som originalmuntycket utan av någe mjukare förnicklat/förkromat metallgrejs.

PS. Alla som har gett mig en adress kommer att få sina adapters och prylar inlämnade till posten imorgon.:cool:
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp