Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 37

Expobar - smart köp eller billiga komponenter?

Hej!

Jag vill egentligen inte starta en ny tråd om detta, men jag tar risken att bli överöst med kommentarer och referenser till andra trådar..

Jag går i uppgraderingstankar, och just nu tittar jag på Expobars maskiner. Ska man lägga runt 10 papp på en maskin så vill man ju göra lite research, och det har jag gjort. Maskinen som känns mest aktuell är Expobar Lever. Det har stått mycket om Brewtus II på forumet, men det jag egentligen vill åt är den generella kvaliteten på Expobars produkter.

Jag läste på WLL, och där hade både Lever och Brewtus fått bra recensioner. Men för att vidga mina vyer så har jag varit i kontakt med diverse branschfolk och återförsäljare, och vissa av dem har synpunkter på kvaliteten på Expobar. Eftersom Expobars maskiner har ett bra pris så blir man ju som konsument lite misstänksam...var är haken? Är den månne i billiga komponenter och dåligt material? KG har ju givit mig många rimliga skäl till varför jag ska köpa brewtus II (dubbla kokare, stabil temperatur osv), men denna maskin är ju Expobars flaggskepp, och trots det läser man om en del som haft kvalitetsrelaterade problem med maskinen.

Förresten, är Expobar samma maskin som Coffequeen?

Senior Member Larges avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Stompan Visa inlägg
    Hej!
    Förresten, är Expobar samma maskin som Coffequeen?
    CoffeQueen importerar och säljer en del av Expobars sortiment som sina egna. Skulle dock inte tro att alla CoffeQueenprodukter kommer från Expobar.

Vad gäller byggkvalité på Expobars sortiment så håller väl iaf deras konsumentprodukter oftast en adekvat nivå men visst finns det märken som bygger maskiner med bättre delar och gör ett snyggare jobb både under huven och på utsidan vilket naturligtvis kostar en slant extra.

Man får iaf kalla Expobars utbud prisvärt och det finns många nöjda kunder även om just Brewtusen har varit och valsat runt lite på diverse forum.

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av iZappa Visa inlägg
    (bump for omedelbart e-postmeddelande)
    Du behöver inte posta i en tråd för att prenumerera på den.

I "Ämnesverktyg"-menyn kan du markera för prenumeration.

Citat Ursprungligen postat av Molarin Visa inlägg
    Du behöver inte posta i en tråd för att prenumerera på den.

I "Ämnesverktyg"-menyn kan du markera för prenumeration.
    Ahh, beklager det. Språkproblemer

Ni som har köpt maskiner från UK, vart köpte ni adapter (stickpropp)?

Clas Ohlson har inga kvar och det tar 2 veckor innan dom får dom igen

Jag skulle ha klippt av sladden och satt dit en vanlig svensk stickpropp, så slipper man adaptrar

Citat Ursprungligen postat av ninja Visa inlägg
    Clas Ohlson har inga kvar och det tar 2 veckor innan dom får dom igen
    Är du säker på att de har rätt sort?

Det du ska ha är ju en som omvandlar en engelsk stickpropp till en svensk stickpropp. Så att du kan plugga in engelska elprylar i svenska vägguttag.

Jag kan tänka mig att de bara har sådana som omvandlar en svensk stickpropp till en engelsk stickpropp. Så att du kan använda dina svenska elprylar i vägguttagen i england på semestern.

Jag klippte av kabeln och satte dit en svensk stickpropp.
    Dyrt kaffe är ett billigt nöje.

Citat Ursprungligen postat av Kaffegalningen Visa inlägg
    Är du säker på att de har rätt sort?

Det du ska ha är ju en som omvandlar en engelsk stickpropp till en svensk stickpropp. Så att du kan plugga in engelska elprylar i svenska vägguttag.

Jag kan tänka mig att de bara har sådana som omvandlar en svensk stickpropp till en engelsk stickpropp. Så att du kan använda dina svenska elprylar i vägguttagen i england på semestern.

Jag klippte av kabeln och satte dit en svensk stickpropp.

Här har du den:
    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=17214820

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •