Gusto - Växjö

raawmarkus

New member
Jag är uppväxt i Växjö men flyttade till Stockholm för 11 år sedan. Har dock mina föräldrar i Växjö och har därför testat Gustos kaffe några gånger det senaste året när jag varit på besök. Nu senast två dagar på raken i förrgår och igår.

I Stockholm går jag ofta till Cocovaja, Mellqvist Kaffebar på Rörstransgatan, Non Solo Bar och liknande ställen och jag måste säga att Gusto verkar hålla i princip samma höga klass. Är kvar i Småland några dagar till och lär väl svänga förbi några gånger till.

Gillar lokalen också, mycket trevlig.
 

Matte_L

Active member
Årets kafferesa gick i helgen till Växjö och Gusto.

Besöket gav mersmak, synd att det är så långt dit.
Det var Elin som stod bakom disken och levererade med stor bravur.

Avnjöt en cappu på Haugaards Dogville (blandningen med Aricha). Elin beklagade sig över viss baristashake, blev dock både gott och snyggt. Även dagens bryggblandningar avnjöts, en Koppisingel och en Haugaardsingel, namnen har försvunnit ur minnet.
Butiken innehåller verkligen kvalitetskaffe. Det fanns Haugaard, Koppi, Arabusta, J&N och några till att köpa med sig hem. Mitt val föll på en påse Dogville som är svår att få tag på i Göteborg.

Kan inte annat än starkt rekommendera ett stopp på Gusto om ni har vägarna förbi.

Lugna koppar,
/Mattias_L
 

Mayhem

Well-known member
Råkade titta in i webshoppen och såg du bra pris på Hario Skerton, så det fick bli en sådan och två espressoblandningar jag velat smaka men inte hittat i butik lokalt; Haugaards Bossa Nova och Koppi Speak No Evil. Nu är det bara att hoppas grejerna finns i lager och att kaffet är färskt...

Om någon från Gusto fortfarande har denna tråd under bevakning, lagerstatus och rostdatum i webbshoppen tack! :)
 

hoganb

Member
Tycker Gusto har blivit sämre. Första året fanns det ett ställe i Växjö som kunde göra BRA kaffe. Nu finns det knappt en, ff Gusto men det är knappt.
Ärlig men rättvis!
 

puttec

Well-known member
På väg till Växjö! Skall givetvis slinka in på Gusto det var ett tag sedan då jobbet inte gör att jag är där så ofta. Hoppas att du har fel!
 

puttec

Well-known member
På plats! Enligt mig mkt bra! Dock länge mellan gångerna så jag kanske inte skall uttala mig generellt om ngn snittkvalitet!
 

wesaft

Well-known member
Tjena!

Var på Gusto i lördags och drack kaffe. Jag gillar stället, drack en kopp med Haugaards Dogville som satt fint efter maten.
Köpte med mig en påse hem med, tillbaka in i kaffeberoendet nu :p
De sålde utöver Haugaards även Koppi.
Trevlig personal med.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp