T i Karlstad

A

Anders76

Guest
Hej! Fick tips av en" karlstadtös" om att ni fanns. Trevlig inredning och miljö! Tog själv en macchiato J&N och mitt sällskap tog nån Rooibos te, som jag tyckte var trevligt serverad. Var där på höstlovet okt. Lycka till i framtiden, och det blir säkert ett besök igen...
 

confuzed

Well-known member
Finns det några goda matiga sallader och mackor att tillgå där eller annan lunch(fisk och vegetariskt är det som går hem) för den delen eller måste jag göra en matlåda att ta med till karlstad imorgon? är där mellan 8.43 & 13.15 imorgon...
 

lupoo

Well-known member
Kolla igenom T-bloggen där står det lite om vad som finns att tillgå.

Jag har inte varit där men tror verkligen att det är ett kanonställe!
 

confuzed

Well-known member
Kolla igenom T-bloggen där står det lite om vad som finns att tillgå.

Jag har inte varit där men tror verkligen att det är ett kanonställe!

Orkar inte läsa bloggen i sin helhet nu så får chansa på att de har något som passar mina preferenser för jag tror inte att jag orkar göra någon matlåda nu, vet inte ens hur jag ska orka upp till 4.25 imorgon bitti men det går väl på något sätt(ett sätt att underlätta för att komma upp är att gå och lägga sig någon gång).
 

Lars

Well-known member
Det är ett kanonställe och jag är övertygad om att det kommer att finnas något passande på menyn.
 

confuzed

Well-known member
mmm, fetaostmackan var god och latten var underbar, min kollega hade också varit där och var helt lyrisk angående latten och soppan. Köpte med lite av deras egen espresso också som alldeles strax ska testas.
 

Mr T

Active member
Här händer det grejjer när man är borta. Confuzed, du får berätta vad du tyckte om espresson när du provat den hemma. Kul att du gillade det du åt och drack :)
 

confuzed

Well-known member
Jo just det mitt fredagsbesök i karlstad och på T påminde mig om att jag aldrig svarat här, espresson uppskattades dracks nog mest som cappucino dock.

Pajen jag åt i fredags var helt ok, om än inte mer. Och låglaktoslatten som jag tog var lika god denna gång(båda gångerna har tjejen som jobbar där gjort kaffet åt mig).

Hörde tjejen som satt brevid mig när jag åt prisa sin latte inför sin kompis så ni gör ett viktigt arbete med att öppna folks ögon för hur riktigt kaffe ska smaka. Sen att omgivningen är trevlig och mycket av tilltuggen väldigt lockande är ju inte fel det heller.
 

kit_brenner

Well-known member
Jag var också där i fredags och drack då en enkel på Haugaard 08. Den espresson kommer lätt med på min topplista. :) Det var en rikigt syrlig och fruktig espresson, god som attan så jag åkte förbi och tog en enkel på lördagen med.
 

Mr T

Active member
Tror med all säkerhet att det var jag som gjorde din espresso kit. Du får komma förbi o prova T2:an efter Barista Cup.
 

mag

Well-known member
Hej, hur ser det ut med öppettiderna i påskhelgen? Korsar landet och vill gärna göra ett besök! Karlstad ligger så perfekt på vägen mellan sthlm och bohuslän.
 

Mr T

Active member
Jo vi tänkte allt ha öppet ungefär som vanligt. Torsdag till klockan 18,fredag till klockan 18 och lördag till klockan 16. Jag är där alla dagar, så säg gärna hej..
 

Wasse

Well-known member
Stängt på söndag och måndag förmodar jag? Skit alltså, kommer hem till Värmland på torsdagen, men då blir det raka vägen till far i Filipstad. Dyker upp i Karlstad på lördagen, men då hinner man ju inte in innan fyra är jag rädd.

Finns det egentligen ett enda ställe i K-stad som har öppet söndag/måndag? Nån liten fix måste man ju få i sig ;)
 

Anders

Well-known member
Sitter i samma sits.

Nu ska jag oxå hem över påsk o den här gången ska jag leta mig förbi. Gjorde några tappra försök i samband med öppnandet men sen dess har det inte blivit något mer tillfälle. Hoppas jag ska få lite tid på fre eller lör nu när jag vet att ni har öppet ;)
 

Wasse

Well-known member
Oj oj, ni får allt se till att ha öppet för jämnan ;-). Blev fullatte på Waynes och Royal när jag var på besök i Karlstad söndag och måndag.
Royal var klart värst även om Waynes inte var nån höjdare det heller. Nåja, trevligt sällskap med bror vägde upp en del.
 

Jemo

Well-known member
igår var jag i karlstad. åkte från lund halv åtta på morgonen och var framme i karlstad halv två (hur kan det ligga så långt bort?). hann med en enkel på T på väg ut till universitetet (som var målet för min resa). den enkla (T's blandning rostad av J&N) var underbar och kostade 10 spänn. bussen luktade illa och kostade 19 spänn. sen föreläste jag i två timmar och tog bussen tillbaka till stan (19 spänn igen) och drog ännu en helt makalös enkel på DaMatteo's bönor (10 spänn igen) innan jag rusade jag till stationen och åkte tillbaka till lund. under mina sammanlagt tre timmar i den soliga staden och de drygt 11 timmar det tog mig att resa dit och därifrån hann jag fundera mer än en gång på hur det kan komma sig att en femminuters resa på en illaluktande buss kan kosta dubbelt så mycket som 3 cl ren kärlek. min slutsats är att T borde höja priserna, för de serverar sjukt bra kaffe.
 

Mr T

Active member
Tack för allt beröm Jemo, förbaskat kul att du gillade oss. Placerar ditt inlägg på vår blogg, gillade jämförelsen mellan espresson och bussresan :)Hoppas det går bra...angående priset så drar ju en sån debatt omkring på olika bloggar just nu, och vi har oxå funderat. Det kommer att hända en del på vår kaffefront, håll utkik på bloggen...
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,629
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp