T i Karlstad

Mr T

Active member
Lars du är välkommen in. Jag är säkert där när du kommer, en ljushårig kille utan hår :)
Kit Brenner, kul att du gillade vår tokfeta T espresso!
 

hellbarber

Active member
Hann förbi förra måndagen och var mycket nöjd med kaffet.. fick dessutom lite tid att kaffenördsprata lite med Per aka "Mr T".. Tack! och vi ses om en vecka när jag flyttar hem!!
 

Mr T

Active member
Vi får finbesök på tisdag, DC kommer till T. Efter nån timme i diskrummet kan det kanske kanske kanske bli så att han får stå vid Zoccon en stund:) Emmelie från Estate Coffee kommer oxå, en hyfsad tisdag på jobbet alltså....
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Eftersom ankomsten blev lite sen i Lördags så besökte jag med vänner T idag, Söndag. Lokalen mitt i city var väldigt trevlig. Det är allt för sällan man hittar en kaffebar där man både kan sitta och umgås i en avslappnande miljö och samtidigt avnjuta riktigt gott kaffe. I stockholm tycker jag man ofta får välja antingen eller. Men jag tror att blandningen som T lyckas strålande med kommer sprida sig även hit.

Cappuccion på det egna kaffet och espresson på Bambaata smakade riktigt bra. Presskaffet på Rwanda Peaberry var till och med ännu godare! Ett extra plus för de smarta timglasen!

Jag antar att det var Mr T som tog betalt och berättade om kaffets ursprung och smaker. Inte bara nördig fakta utan historier som uppskattas av alla. Kul och intressant!
 

Lars

Well-known member
Lars, hur blev T espresson nere hos dig?

Sorry, jag har helt missat att svara och jag har dessutom väldigt dåligt samvete för att jag inte har skrivit något i tråden sedan jag var uppe och besökte er.

Espresson blev väldigt bra hemma också. Det första skottet efter att jag hade öppnat påsen var ett av de bästa jag har upplevt, med otroligt snygga tigerränder. Det var en riktigt trevlig blandning måste jag säga.

Sedan var ju hela stället underbart. Så seriöst det kan bli med FB80 och Santos kvarnar och dessutom trevliga presskaffen att botanisera bland.

Tack än en gång för det otroligt trevliga mottagandet!
 

JvD

Well-known member
Sicken tur att jag såg den här tråden, hade helt glömt bort att ni skulle öppna. Ser redan fram emot nästa besök i Körslad :) Synd att universitetet ligger så långt utanför stan men jag hoppas och gissar redan att det kan vara värt en omväg.
 

Wasse

Well-known member
Med 99% säkerhet blir det en tur hem till päronen i Värmland. Morsan bor i Karlstad så isf besöker jag er på Lördagen, så se till att förbereda en djävulskt god latte nu :D
 

Mr T

Active member
Wasse tror inte det blir så bra om vi förbereder den, då blir nog espresson kall:) Hoppas tjejerna tar hand om dig, själv så är jag ledig första helgen på läääänge.
 

mag

Well-known member
Var förbi en sväng i fredags på väg till västkusten. Trevligt ställe med riktigt seriös kaffemeny och hög standard på det som serverades. Brett urval av bönor från J&N, Estate och David H samt en seriös maskinpark. Fantastiskt med ett "vanligt café" som tar kaffet på största allvar! Själv tog jag en dubbel på husblandningen (specialkomponerad o rostad av J&N) och flickvännen fick en välgjord cappu med hjärta. Fick även med lite bönor hem, ska bli kul att testa under veckan.
Rekommenderas!
 

Mr T

Active member
Kul att du gillade oss mag! Jag antar att vi träffades utan att jag visste att du var du. Välkommen tillbaka, berätta gärna vad du tycker om vår T espresso
 

mag

Well-known member
Kul att du gillade oss mag! Jag antar att vi träffades utan att jag visste att du var du. Välkommen tillbaka, berätta gärna vad du tycker om vår T espresso

Jo, jag antar att det var du som serverade oss. Lovar att presentera mig nästa gång, tyvärr kan det nog dröja några månader, men den som väntar... ;)
 

Wasse

Well-known member
Blev inget besök förra helgen trots allt, gör ett nytt försök denna helgen istället. Ser fram emot ett besök då :)
 

Mr T

Active member
Kom på lördagen Wasse, på söndag så har vi stängt pga av utbildning. På lördag så gästar Torkel oss under dagen. Hoppas vi ses då
 

Wasse

Well-known member
Japps, blev ett besök i Karlstad och också på "T" i Lördags. Mighty fine måste jag säga. Blev två latte och även en chokladpralin :p
Den första gjorde damen bakom kassan och den var väl i ärlighetens namn bara godkänd. Den andra gjorde dock han master-baristan och den var riktigt finfin :)

Skrev en längre rapport i min frazzenius-blogg ni ser i signaturen.

Hur som helst var det ett riktigt mysigt ställe och nu vet jag var jag ska gå när jag kommer "hem" över jul.
 
A

Anders76

Guest
Besökte er i dec och tyckte det var ett trevligt ställe! Gillade ert sätt att servera tè...... Bra kaffe givetvis.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp