T i Karlstad

josef

Well-known member
juste, i Iggesund finns en 2 grupp också..

Tobiemme: vet inte om jag är berättigad att sprida till allmänheten, men vi lär ju märka rätt snart :)
 

Tobiemme

Well-known member
det är cool. jag försöker komma förbi lite senare idag på en kopp kaffe – så får vi diskutera vidare.
:coffee:
 

Wasse

Well-known member
Till jul åker man hem till Värmland igen, lär bli ett antal besök här igen då :) Mindre än två veckor kvar...

:coffee:
 

Musikarfelix

Well-known member
Jättegod latte på café T, trevlig personal osv. Jämnför man nyöppnade Coffeehouse by George så måste jag säga att det är godare på T, har aldrig gått till Waynes igen efter att de gett mig en liter cappuccino.
 

HeMo

Well-known member
Jättegod latte på café T, trevlig personal osv. Jämnför man nyöppnade Coffeehouse by George så måste jag säga att det är godare på T, har aldrig gått till Waynes igen efter att de gett mig en liter cappuccino.

Nu har jag i o f s aldrig varit på Coffeehouse by George i Karlstad, men om det inte är extremt mycket bättre än samtliga Coffeehouse by George som jag varit på bör det skilja flera divisioner. T (Drottninggatan 21) är ett av de bästa caféer jag varit på, Coffeehouse by George tillhör de sämre.
 

Musikarfelix

Well-known member
Jo, baristan brände sig och fick börja om. Det dåg ut som hon hanterade ett livsfarligt rovdjur andra gången hon försökte på sig espresson, creman var ganska fin men espresson smakade bränd tyvärr.
 

CHBGJess

New member
Till vårt försvar på CHBG så har vi nu bytt ägare och tagit konceptet och kvalitén till en ny, högre nivå. Vi som tagit över på CHBG i Karlstad är en trevlig familj som gör allt för att våra fikaglada gäster i Karlstad ska trivas så bra som möjligt. Ber er så hjärtligt att testa den nya, förbättrade Coffeehouse och ge ett nytt omdöme! Välkommen in till oss på CHBG på Östra torggatan 6 Jessika
 

HeMo

Well-known member
Till vårt försvar på CHBG så har vi nu bytt ägare och tagit konceptet och kvalitén till en ny, högre nivå. Vi som tagit över på CHBG i Karlstad är en trevlig familj som gör allt för att våra fikaglada gäster i Karlstad ska trivas så bra som möjligt. Ber er så hjärtligt att testa den nya, förbättrade Coffeehouse och ge ett nytt omdöme! Välkommen in till oss på CHBG på Östra torggatan 6 Jessika

Det låter spännande, ska försöka prova nästa gång jag är i Karlstad.
Och jag vet, man kan inte generalisera när det gäller olika caféer från samma kedja. Bara för att de CHBG jag varit på (några olika i stockholmstrakten) har varit katastrof betyder det inte att alla andra också är det.
Lycka till!
 

Musikarfelix

Well-known member
T kommer att finnas kvar i 15-huset ett tag till, gå in på tkarlstad.se så hittar ni adress om ni är osäkra.

Espressohouse kommer öppna i Juni och ersätta gamla T, baristor som Alicia och Erika kommer att jobba kvar. Maskinen står kvar där den stod, men allt kaffe byts ut. Stället verkar ha potential, men det står kvar att se.

Det gäller Drottninggatan 22.
 

HeMo

Well-known member
Ja, jag var och tog en sista cappu + espresso på T i helgen, i 15-huset. Även det är till salu enl baristan. Tyckte inte att det höll alls samma nivå som T på Drottninggatan 22 gjort alla gånger jag varit där. Kanske naturligt när de ska lägga ner.

Riktigt synd att T försvinner, det var verkligen ett kanonställe (i alla fall det på Drottninggatan 22, T i 15-huset har jag aldrig varit på tidigare). Men kul att de duktiga baristorna blir kvar.

Mr T skulle tydligen öppna något i Marstrand i sommar om jag inte förstod fel.
 

Musikarfelix

Well-known member
T i 15-huset är redan sålt, men kommer vara kvar en liten stund till. Har fått varierande resultat när jag vart på 15-huset, Lovisa är jätteduktig och supertrevlig att prata med. Tror problemet ligger lite i att människorna på T inte är så vana på Synesso.

Exakt, varje sommar kommer T ha öppet i Marstrand. Maskinen som kommer stå där är en tre grupps Linea om jag förstod rätt, förhoppningsvis håller stället lika hög kvalité som de gamla ställena. När sommaren är slut kommer dock de packa ner allt igen och det kommer ju inte vara ett året runt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp