Vad lyssnar du på just nu?

BloodyMezzo

Well-known member
Nu kanske jag är ute och cyklar. Men är inte Ayreon den där gruppen som gör massa konceptplattor med teman? Typ rymden och så. Jag har haft nånting sånt med dem tror den hette the great migrator.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

kotyok

Member
Nu kanske jag är ute och cyklar. Men är inte Ayreon den där gruppen som gör massa konceptplattor med teman? Typ rymden och så. Jag har haft nånting sånt med dem tror den hette the great migrator.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

stämmer bra.. är en Arjen Lucasen bakom. han har gjort ett gäng skivor och de har en handling med "skådespelare/gästartister" och det brukar va bra folk.
 

brinegar

Member
Jag har hört att han bara använder gästartister så Ayeron är egentligen ingen grupp. Han väljer artister beroende på vilket sound han är ute efter vilket är en ganska cool idé. Lite som en regissör typ.
 

Pulcino

Well-known member
ok, det var nån timme sedan men måste ändå berätta...

Jag håller på att titta på musikalfilmen Hair. En riktigt flummig och skön rulle med bra musik. Dock pallar jag inte hela i sträck så jag hade ett litet uppehåll och fortsätter sedan ikväll. En av låtarna där är klassikern "Aquarius" (this is the age of aqarius..... bla bla bla, har ni hört, jag lovar). Men... i P3 som jag lyssnar på nu så ringde det in en tjej, Stella 9 år. Hon säger att hon sjunger lite själv och hon ombads ju givetvis att sjunga i radio, så sjunger hon en snutt av den låten!!! Helt sjukt sammanträffande ju. Bra var hon också!! Hyffsad kontroll på rösten och med vibrato och allt. Helt grymt alltså, var så man fick rysningar.
 

Gringubben

Well-known member
Judas Priest, albumet "Nostradamus".
Det är lite som en musikal, innehåller olika musikstilar samtidigt som det är ett konceptalbum.
Polaren och jag grundade en religion förra helgen, med mig som påve. Han blev kardinal och döpt i vitt vin.

Guden är Rob Halford. Googlar man på metal god så förstår man.
När man blir lite på lyset finns det inget bättre än att pröva sina sångtalanger mot gud.:lol:
Mvh/Påven
 

Pulcino

Well-known member
Judas Priest - Nostradamus. Enligt tips ovan :) skön platta, påminner nästan lite om de riktigt sköna rocka rolla / sad wings of destiny
 

lupoo

Well-known member
Peter LeMarc - Svag doft av skymning (nu även på Spotify)

Tack [SH] för tipset med "NeedToBreathe", har gått en hel del under mina timmar av målande och spacklade under renoveringen av ett rum här hemma.
 

Gringubben

Well-known member
Judas Priest - Nostradamus. Enligt tips ovan :) skön platta, påminner nästan lite om de riktigt sköna rocka rolla / sad wings of destiny
Now we're talking. :)Det värmer ett gammalt grinigt gubbhjärta att fler inser storheten.
Fast jag tycker mer att albumet har en helt egen stil i förhållande till alla andra Priest-album. Nästan musikal-artat i och med den stora variationen på låtarnas karaktär.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp