Barista Fair Trade Linköping

TheWhip

Well-known member
Hej Jezper

Vi har en espressoblend (50/50) från Johan & Nyström som består av 50% soltorkad yirgacheffe från Hama och en tvättad Sidamo, båda från ett fairtrade kooperativ i södra Etiopien. Dock tycker jag att kaffet de senaste påsarna vi öppnat smakat lite annorlunda och haft en starkare syra än vanligt och som du säger lite lakritssmak. Vet inte riktigt vad det beror på, men just påsarna i helgen som vi använt har smakat lite annorlunda.

Om det var en kortväxt korthårig kille var det jag som serverade dig, kom gärna in igen på lördag ska vi se om vi kan växla några ord.

Mvh

/Daniel
 

TheWhip

Well-known member
Hej,

Det är med sorg jag meddelar att BFT Coffee i Linköping slår igen portarna imorgon onsdag 9/6. Vill dock passa på att meddela er som gillar vårat kaffe att vi säljer ut det sista vi har med 30% rabatt. Vill tacka alla stammisar samt er kaffenördar som nördat på några kvällar här med mig på Barista på vår kära zocco.

Tack för en god tid, en god tid i dubbel bemärkelse.

Daniel
Manager BFT Coffee
 
C

crema

Guest
sånt här är tråkigt att läsa man hoppas ju att kaffet skall blomstar att folk kommer att uppskatta gott kaffe och betalar för det.
 

PF013

Well-known member
Tråkigt att höra. Tack för det som varit! Var ska man nu ta kaffe när man lunchar på stan?
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp