Malmö Bra barer i Malmö

Molarin

Well-known member
Kaffebaren på Möllevångstorget är min favorit. Många barer i Malmö serverar riktigt fint kaffe men möllans stil med rätt inredning (inkl. vitt kakel) är min favorit.
 
C

cj53x11

Guest
Nya Kaffebaren på väster, precis bakom Lilla Torg! Drivs av han som öppnade Kaffebaren på Möllan för något år sedan, han tog den duktiga baristan med sig också! Vidare så är ju Solde och Nesta också givna. Alla tre ställen ligger inom ett par hundra meter från varandra.
 

Coffeehead

Well-known member
Har någon av dessa stängt på söndagar? Adresser vore också trevligt för att snabbt hitta fram när abstinnensen slår till.
 

OlaA

Well-known member
Solde och kaffebaren har stängt på Söndagar.

Nesta ligger på Södergatan, runt hörnet på Baltazrsgatan ligger lilla kafferosteriet. Njutbar har också öppet på Söndagar.

För exakta adresser rekomenderas hitta.se eller eniro.se.

//O
 

Molarin

Well-known member
Bar Italia i västra hamnen har ju grymt läge iallafall. Hade inte möjlighet att besöka när jag var i Malmö men nu i sommar ska jag ta en kaffe och glass där.
 

Joakim C

Well-known member
Bar Italia i västra hamnen har ju grymt läge iallafall. Hade inte möjlighet att besöka när jag var i Malmö men nu i sommar ska jag ta en kaffe och glass där.

Läste att de blivit uppsagda från sitt kontrakt fom juni 2008. Lite synd att Bo01 blir av med sitt enda vettiga café.
 

Trase

Well-known member
Te och Kaffehuset på Fersens väg - så kan du köpa lite kaffebönor samtidigt...
...och ta samtidigt en god kulglass på "Lilla Glassfabriken" runt hörnet på Holmgatan:)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp