Handkvarn av större slag

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Zix har den mindre zassenhausen tror jag, PM'a honom och fråga om handkvarn.
 

zix

Well-known member
Aldrig provat en sån stor. Den ser jättefin ut! Om den bara är bra byggd också så räcker den nog till dina barn och barnbarn. Vill man så kan man ju alltid köpa en sån och sen sätta en stor långsam (och/eller nedväxlad) elmotor där istället för veven. Heheeehhh...

Edit: problemet med den "turkiska" zassenhaus jag har är att malverket inte var så bra längre på de sista årens kvarnar från Zassenhaus. Den kunde mala till espresso, men inte så länge... Men en gammal zass eller något annat märke med bra kvalitet på malverken (peugeot kanske? Vet inte) är något som alla kaffenördar borde ha hemma. Åtminstone för att ha i reserv om elkvarnen pajar ihop.
 

hippokid

Well-known member
Var förbi Gamla stans te- och kaffehandel igår och lekte lite med de nya kaffekvarnarna från Zassenhaus. De har börjat leverera igen! Däremot kostar de ungefär dubbelt jämfört med från Tyskland innan frakt. Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med översättning och tips på tyska handlare?
Den sidan du länkade till Björn, den har ju en internationell del. Dock utan Zassenhauskvarnar...
Sorry för liten trådkapning! :)
 

zix

Well-known member
google har maskinöversättning på translate.google.com, från bland annat tyska till engelska.
Frågan är om malverken är bättre nu. Annars är det, om du frågar mig, knappast nån idé att anstränga sig.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,712
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp